Waarom komen bepaalde kankersoorten vaker voor bij rijke mensen?
Ik hoorde vanochtend op het nieuws dat bepaalde kankersoorten vaker voorkomen bij rijke mensen. Hoe kan dat? Waar ligt dat dan aan?
Die dingen sluiten elkaar niet uit.
Uiteindelijk zal er een hele range aan factoren zijn waarom twee groepen verschillen.
De link legt al mooi uit DAT mensen met een hogere inkomen in de regel gezonder leven en dus ouder worden.
Ik heb wel eens begrepen dat het bijna een kwestie van tijd is dat oudere mannen prostaatkanker krijgen. Als je dan als groep gemiddeld ouder wordt zal dus dat percentage waarschijnlijk ook stijgen. Door de links te lezen wordt tinus1969 reactie niet minder waar.
https://prostaatkankerstichting.nl/prostaatkanker/cijfers-over-prostaatkanker-in-nederland/
Wat probeert je te zeggen?
Wat moet ik in de link lezen?
Iets dat mijn punt duidelijker maakt?
Iets dat mijn punt weerspreekt?
Wel nu vertaal dit naar wat we zeggen over rijk/arm.
Als arme personen in de regel sterven voor ze 70 worden en rijke mensen daar over heen gaan zal je een verschil gaan zien in percentages arm/rijk. Maar het is maar een voorbeeld. Het gaat erom dat er allerlei factoren zijn. En dat onderzoeken vaak iets specifieks onderzoeken of laten zien, en niet elke factor onderzoeken of benoemen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.