Kan je weerstand vergroten als je bv. door werk vaker ziek (verkouden griep) wordt?
Ik ken verhalen van meerdere mensen die dicht bij me staan die door nieuw werk op een kinderdagverblijf of basisschool ineens veel vaker ziek werden en een paar jaar later ineens niet meer. Ook ken ik iemand die sinds corona eigenwijs geen extra afstand neemt van mensen die verkouden zijn of zelfs griep hebben, maar hij lijkt nooit ziek meer te worden.
Ik weet dat het zeer onverstandig is om griep bewust op te zoeken en zal dat ook zeker niet willen suggereren of doen, maar ben toch nieuwsgierig geworden. Hoe kan het dat je door infectieriskant werk na een paar jaar ineens MINDER vaak ziek wordt dan voor je hier aan begon. Hoe kan het dat die vriend van mij juist door zoveel risico op te zoeken niet of amper ziek te worden? Loopt die vriend van mij risico's waar hij nu nog niets van merkt?
Ik merk dat ik dit donders interessant vind om te volgen, maar Google kan mij eigenlijk niets vertellen. Daarom vroeg ik mij af of hier kennis over is of onderzoeken over zijn gedaan.
Stress verminderen
Gezond eten
Voldoende bewegen
Voldoende slapen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.