Kan het dat lymfocieten een afwijkende waarde geeft na een chirurgische ingreep?
Een tiental dagen terug heb ik een chirurgische ingreep ondergaan, een bilaterale liesbreuk en op hetzelfde moment ook een vasectomie laten uitvoeren.
Nu heb ik 10 dagen na de ingreep een bloedafname laten uitvoeren door de huisarts, gewoon even ter jaarlijkse controle.
Nu ben ik eerlijk gezegd wat in 'paniek' omdat deze in de leukocyten formule (%) afwijkingen vertoont:
Neutrolfiele segmenten 30,6% (normaal 40,3 - 74,8%)
Lymfocieten 57,3% (normaal 12,2 - 47,1%)
Dit baart mij heel wat zorgen momenteel, echter stelt de huisarts dat dit te wijten is aan de ingreep en mij hier niet verder ongerust dien over te maken. Helaas kan de hypochonder in mij dit heel moeilijk plaatsen...
Zou ik hier zomaar kunnen vanuit gaan dat dit idd een logische gevolg is 10 dagen na de chirurgie die gebeurde onder volledige narcose, en waarbij ik tot dag 4 na de operatie pijnstilling nam?
Ik dacht ‘het is een kijkoperatie, dus valt wel mee’… en is tenslotte reeds 10 dagen na ingreep Beter moment zou dus zijn binnen een maandje of zo.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.