Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kun je het beste doen als je je niet durft ziek te melden, terwijl je wel ziek bent?

Wat kun je het beste doen als je je niet durft ziek te melden, terwijl je wel ziek bent? Mijn baas (cq. bazin) wordt nooit blij als ik mij afmeld, vaak wordt ze geïrriteerd of zelfs kwaad. Ze zegt altijd dat ze geen vervanging heeft. Vaak zegt ze: doe maar een covid thuistest, als die negatief is komen en kijken wat je kan. Wat kan ik het beste doen? Wanneer (tijdstip) is ziek melden gepast, vroeg op de werkdag zelf of de dag ervoor (als ik het al weet dat het niks wordt)?

3 jaar geleden
in: Ziekten
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Geen enkele werkgever vindt het prettig als zijn werknemer zich (regelmatig) ziekmeldt. De beste oplossing voor je probleem is jezelf vermannen en je toch ziekmelden! Het probleem van een uitgevallen medewerker moet een werkgever oplossen. Dat is nu eenmaal (zijn of) haar taak.

Verder is het natuurlijk van belang zo veel mogelijk te voorkomen dat je ziek wordt. Hoe je daaraan moet werken, kan je het beste zelf bepalen, zo nodig in overleg met een huisarts of andere hulpverleners. Welke dat zouden moeten zijn, is afhankelijk van de redenen voor je ziekte(s) en de aard daarvan.

Op welk moment je je precies moet ziekmelden is afhankelijk van de regels die daarvoor in overleg zijn afgesproken en natuurlijk van jouw toestand, hoe ziek je je precies voelt.
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing