Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand een idee hoe ik de buurvrouw kan helpen onthouden welke afstandsbediening te gebruiken?

Ze is vrij ernstig dementerend en ik krijg haar maar niet uitgelegd welke afstandsbediening ze moet gebruiken om aan/uit te zetten en welke om naar een andere zender te gaan. Anderen en ikzelf hebben alles al tig keer uitgelegd, heb e.e.a. op een briefje geschreven, met plakkertje geprobeerd. Ik weet werkelijk niet hoe ik e.e.a. voor haar duidelijker kan maken.Ze blijft mij maar opbellen omdat ze de tv weer heeft ontregeld. Graag tips.

5 jaar geleden
in: Ziekten
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Het eerste belangrijke is, dat je EEN afstandsbediening hebt waarmee je zowel de ontvanger als de TV kunt bedienen. Ik heb zelf zo'n ding van de KPN en dat werkt perfect. Via de telefoon heb ik instructies gekregen om de twee afstandsbedieningen (TV en ontvangerkastje) onder te brengen in EEN afstandsbediening van KPN. Dit moet ook mogelijk zijn met andere providers.
Buurvrouw kan zich dan in ieder geval niet meer vergissen tussen de twee afstandsbedieningen. (Leg de bediening van alleen de TV wel ver weg).
Het probleem van knopjes herkennen zal blijven bestaan. Afplakken van minder belangrijke functies met een hechtpleister (beter dan etiketplakkertjes) kan de zaak nu iets makkelijker oplossen. Maar helaas wordt dementie langzaam steeds erger en is succes dus nooit gegarandeerd. Je kunt echter niet meer doen dan je best. Succes en complimenten voor het feit, dat je zo behulpzaam bent.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing