Wat kan ik doen bij diaree die al dagen duurt. Kan zelfs niet meer water drinken?
Ben al dagen aan de diarree voel me suf heb geen kracht om te lopen. Ik kan niet eens water meer drinken. Ik word er ook misselijk van. Heb ook coeliakie maar daar is het waarschijnlijk niet van. Als k naar de huisarts ga zeggen ze dat het vanzelf over gaat
Ik weet je leeftijd niet en of je alleen woont.
Bel de eerste hulppost. Beter een keer te vroeg dan te laat.
Zorg in ieder geval dat er iemand op je let.
Heb je ORS in huis, zo niet, het is te koop bij iedere apotheek, in Nederland meestal ook bij Kruidvat e.d.
Je kunt het zelf maken door 18 gram suiker en 3 gram zout met 1 liter drinkwater (dus water zonder bubbels) te mengen.
Let op: Liever bij de apotheek, dan kun je vragen of ORS mag bij coeliakie.
Er staat wel - met sinaasappelsmaak - maar echt lekker is het niet.
https://www.apotheek.nl/medicijnen/ors
Uitdroging kun je zelf makkelijk controleren. Pak tussen twee vingers de huid aan de bovenkant van de arm, vlak achter de pols vast. Als je loslaat moet de huid zich onmiddellijk herstellen. Mag dus niet even rechtop blijven staan.
Een tweede methode is: druk zeer kort tussen de borsten met de top van de wijsvinger op het borstbeen. De plek wordt wit, als je de vinger weghaalt moet er direct een rode kleur terugkomen.
Met een klacht bij het tuchtcollege zou ik even wachten. Je krijgt zelden of nooit gelijk en het veroorzaakt enorm veel stress. Dat kun je nu helemaal niet gebruiken.
Als je wacht tot het weekend, laat iets van je horen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.