Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik Pfeiffer al heb doorstaan kan ik dan door met iemand te zoenen nog Pfeiffer krijgen?

Ik wil graag zoenen met mijn vriendje alleen hij heeft Pfeiffer nu heb ik dit al een keer gehad kan het kwaad?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Ziekten
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Iedereen kan de ziekte van Pfeiffer krijgen. Jonge kinderen en jongeren hebben meer kans om ziek te worden.
Soms kan iemand die de ziekte van Pfeiffer heeft gehad, later weer opnieuw klachten krijgen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Kan pfeiffer terugkomen?

Er wordt geschat dat meer dan de helft van de mensen al besmet is voordat ze vijf jaar oud zijn, maar dan heeft de ziekte een veel milder verloop en gaat het vaak onopgemerkt weer over. Wie de ziekte eenmaal heeft gehad, draagt het virus voor de rest van zijn of haar leven bij zich. Het komt echter praktisch nooit voor dat je klachten door de ziekte van Pfeiffer voor een tweede keer krijgt. Ook door een besmetting op jonge leeftijd ben je dus de rest van je leven beschermd tegen de ziekte van Pfeiffer.

(letterlijke, integrale quote van bron)

Aanvulling; Immuniteit tegen virusziektes is eigenlijk altijd permanent; de uitzondering is reactivatie als je immuungecompromitteerd raakt. Bekend/berucht is in dit verband gordelroos (reactivatie van waterpokken).
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing