Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik moet voor school heel veel leren maar ik heb geen concentratie, wat kan ik hier aan doen?

Ik sta er niet goed voor dus wil graag weten of er een oplossing is voor een concentratieprobleem (16 jaar)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Ziekten
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

goed dat je zegt 16 te zijn,er slecht voor staat en concentratieproblemen hebt.
overduidelijk dat je stof niet snapt en daarom geen aanknopingspunten hebt om je te kunnen concentreren. Wat jou kan helpen is een persoon die jou effe op weg kan helpen met de stof die jij totaal niet begrijpt en daardoor totaal niet boeit. Je moet aanknopingspunten hebben om je te kunnen concentreren !! Zoek dus een vriend of bijlesleraar die je effe vooruit helpt. binnen 1 uur weet je vaak al meer dan de afgelopen 3 maanden,en heb je aanknopingspunten om je te kunnen concentreren. Dit is het enige wat echt helpt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zorg om te beginnen voor een omgeving die geen afleiding biedt. Leg je telefoon weg op een plekje waar je hem niet hoort of ziet; gebruik geen laptop (tenzij je die voor je studie nodig hebt, maar schakel dan email e.d. uit). Zoek een rustige plek in huis waar huisgenoten niet voortdurend langs of binnen lopen. Maak ook afspraken met je huisgenoten dat zij je niet storen.
Zorg voor een opgeruimde studieplek. Alleen je boeken waar je op dat moment mee bezig bent op je bureau, verder niets.
Ook belangrijk: studeer niet urenlang achter elkaar, want zoveel concentratie kan niemand opbrengen. Het heeft geen zin om heel lang achter je boeken te zitten. Neem dus af en toe een pauze en ga dan even iets actiefs doen om weer op te laden.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing