Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

teek in navel ,en de teek is niet goed verwijderd . Wat moet ik doen?

hi
gisteren was ik in het bos en controleerde ik mezelf s' avonds op tekenbeten.
Ik zag dat er een teek diep in mijn navel zat . . Het heeft heel lang geduurd voor ik de teek zelf heb kunnen verwijderen want de teek zat echt heel goed vast . Ik merkte erna op dat ik het kopje eruit had maar dat er nog altijd 2 pootjes inzaten . Ik krijg de pootjes niet weg en nu vraag ik mij af of het kwaad kan dat er nog een pootje inzit ...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Ziekten
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Advies: maak afspraak met huisarts. Deze kan beter alle resten teek verwijderen en beoordelen wat er nog moet gebeuren, zoals een test. Kijk uit met ziekte van Lyme!

Wat als de teek niet goed is verwijderd? ...Als de hele kop van de teek blijft zitten, blijft er een risico op overdracht van Borrelia bacteriën aanwezig. Probeer de kop alsnog te verwijderen en raadpleeg een arts wanneer dit niet lukt. Als alleen de steeksnuit of delen ervan achter blijven is het risico beperkter en ontstaat over het algemeen hooguit wat irritatie op de huid. Verwijder deze delen als een splinter, met pincet of naald.

Vastleggen gegevens ... Noteer altijd de datum van verwijderen, de plaats op het lichaam en een schatting van de tijd dat de teek op het lichaam aanwezig is geweest. Daarnaast is het bij mensen zeer belangrijk de plaats van de beet te controleren op het verschijnen van een erythema migrans (rode kring). Mochten er symptomen of klachten ontstaan, is het belangrijk om contact op te nemen met je arts dat er sprake is geweest van een tekenbeet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing