Heb ik de juiste diagnose gekregen? (Eetstoornis NAO)
Sinds ik op de middelbare school zit heb ik last van eetproblemen. Ik atbmet fase heel weinig, dan weer redelijk normaal, dan weer te weinig enz. Sinds n paar jaar is dit eetprobleem een eetstoornis geworden. Toen mijn moeder me te dun vond worden en zich geen raad meer wist met het feit dat ik heel vaak niet/weinig wilde eten, zijn we samen naar de huisarts gegaan. Zij heeft me doorgestuurd naar de praktijkondersteunder (psycholoog). Hier ga ik nu sinds 8 maanden bijna elke week. Maar ben inmiddels doorgestuurd naar Virenze Riagg, waar ik de diagnose eetstoornis nao kreeg. Verder krijg ik hier cognitieve gedragstherapie. Terwijl ik het altijd prima vind om naar mijn psycholoog te gaan vind ik het bij Virenze verschrikkelijk. Ik zou dan ook graag ergens anders heen gaan, omdat ik het alsmaar slechter gaat ipv beter. Verder twijfel ik een beetje over mijn diagnose en behandeling, hier over had ik graag jullie mening. Eerst dus nog wat informatie: ik ben een meisje van (net) 17 jaar, 163 m en momenteel 56 kg. Van mijn 14e tot 16e ben ik altijd mooi dun geweest (dit vind ik nu op foto's, toen vond ik mezelf te dik) Echter sloeg mijn lijnen op de mijn 16,5e erg door, ik durfde niet meer boven de 500 kcal te eten, had hierdoor af en toe ns een eetbui die ik dan compenseerde door te braken. Laxeren en overmatig bewegen deed ik sowieso regelmatig. Ik woog toen +- 49 kg. Ik vond mezelf nog steeds te dik, maar zag wel het verschil met voorheen.
Vervolg in de reacties!!
Vinden jullie de eetstoornis NAO een terechte diagnose? Wat voor soort hulp zou ik het beste kunnen zoeken, want alleen lukt het me niet! Is er misschien iemand met soortgelijke problemen/ervaring ?
Respect als je dit lange bericht hebt gelezen, maar alvast bedankt!
Ga er van uit dat de diagnose goed is. Vertel je behandelaar dat je moeite hebt met de diagnose. En dat je nu toch weer erg ongezond wil afvallen met 300 kCal per dag.
https://www.psyq.nl/eetstoornis/behandelingen-eetstoornis/-/psyq-kliniek-voor-eetstoornissen
Bespreek dit eens met je behandelaar, er zijn meer klinieken, ga er eens kijken, kies er 1 die prettig aanvoelt. Je bent zover dat je weet dat je niet goed bezig bent, dat je jezelf aan het slopen bent, zet nu de stap om te genezen en weer jezelf terug te vinden.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.