Wat zijn de risico's van vitamine D ampullen bij vitamine D tekort?
Ik heb ze nu al 2 x gehad en ze helpen niet. Kan je te veel vitamine d in je bloed krijgen erdoor? Of vernaggelen ze organen?
Toegevoegd na 1 dag:
Sorry het zijn geen pillen, maar hoge concentratie vitamine d ampullen met een vloeistof om het tekort snel aan te vullen die dus niet werken bij mij.
Toegevoegd na 1 dag:
Ik ben vrouw, onder de 40, niet roker, niet erfelijk belast en geen vegetarier of drinker. Zes weken na iedere kuur bloed geprikt. Waarde blijft onder de 20. Dokter weet het ook niet meer. Ik ben bang voor stapeling of andere risico's.... Niets over gevonden in medische literatuur.
Wondermiddel heet: http://www.apotheek.nl/medicijnen/colecalciferol?product=vitamine-d
hoogste dosis. Resultaat stijging van enkele tienden slechts na 2 kuren.
hoezo 'helpt' het niet?
En dan heb ik het niet over de nieuwste hypes rond vit D tekort. Tips?
Zouden pillen vitamine d wel kunnen helpen waar megadosis in vloeibare vorm al 2 keer hebben gefaald? Ik begrijp niet hoe dan zou werken biomedisch gezien ....
bij mij duurde het ruim een half jaar voordat mijn vit D van 12 naar 60 ging.
Ik krijg een paar keer per jaar een bloedonderzoek ivm andere medicatie die ik slik en dan kijken ze ook gelijk even naar de vit D. het is 1 keer voorgekomen dat ik op een goed niveau zat en er mee mocht stoppen maar daarna zakte de waardes weer heel snel. Ik slik dus het hele jaar door nu. Het enigste wat ik ervan merk is dat ik niet meer elke dag de hele middag naar bed ga. en ik voel me wat beter mentaal. Toegevoegd na 1 minuut:
Maar dat zou ook een placebo effect kunnen zijn :)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.