Discriminatie patiënten chronisch zieken met medicatie?
Het gebruik van medicinale cannabis is inherent aan patiënten met bepaalde chronische ziekte, maar mogen chronisch zieken op die grond gediscrimineerd en gecriminaliseerd worden? Zo nee hoe formuleer je dan een aangifte?
Stel u eens voor dat ik waar dan ook in een hotel of op een terrasje ga zitten met mijn verdamper (wat voor een leek gewoon een soort van waterpijp is) op tafel met daarin medicinale cannabis en ik vraag de kelner om elektriciteit? Elke kelner zal willen weten waarom? Mag men mij dan wegsturen?
En stel u eens voor dat ik waar dan ook in een hotel of op een terrasje ga zitten met mijn medicinale cannabis (wat voor een leek gewoon een soort van drugs is) op tafel met eigen theezakje of theezeefje en ik vraag de kelner om een kopje kokend water? Elke kelner zal willen weten waarom? Mag men mij dan wegsturen? Bovendien is er vrijwel geen hotel, resort, horeca of vrijetijdsbesteding waar men zelf meegebrachte waren mag consumeren.
Het gebruik van medicinale cannabis is inherent aan patiënten met bepaalde chronische ziekte, maar mogen chronisch zieken op die grond gediscrimineerd en gecriminaliseerd worden? Zo nee hoe formuleer je dan een aangifte?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.