Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik ziek worden na een stressvolle periode achter de rug te hebben?

Beste mensen,

Afgelopen twee maanden zat ik in een zeer stressvolle periode. Zo' n twee weken terug, heb ik het verlossende woord gekregen dat ik eindelijk een opleiding kan gaan volgen. Op dat punt had ik 0 stress meer. Helaas moest ik de volgende ochtend na die dag ontzettend overgeven. Nu zijn we alweer bijna twee weken verder en nog steeds ben ik elke dag met vlagen misselijk. Vooral in de ochtend en soms ook de middag en de avonden. Heel jammer, want nu ik eindelijk naar school kan, ben ik ziek! Mijn stoelgang is verder goed en mijn lichaamstemperatuur in orde. Kan het zijn dat ik zo misselijk ben omdat eindelijk alle stress van mijn lichaam ' verlost' is? De dag voordat ziek werd, heb ik wel drie broodjes kipburger op uit de frituur, maar kan ik daar dan nog ziek van zijn? Ik vind het merkwaardig, want tijdens die stressperiode ben ik echt totaal niet misselijk geweest. Ik ben iemand die iets zelf oplost voordat ie naar de huisarts ga ;-)

Graag hoor ik het!

P.S. Welke middelen/medicijnen zijn het meest geschikt voor de misselijkheid?

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog even een toevoeging: Ik ben man en 17 jaar ;-)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Ziekten
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Ja stress zorgt er voor dat je immuunsysteem mindet goed werkt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja het is zelfs heel logisch. Door stress (en of adrenaline) kan je lichaam soms meer (of minder) presteren dan normaal. Je hoort het ook vaak bij beroemdheden en sporters zij zetten zich ergens volledig voor in en gaan vaak daarbij over hun grenzen heen. Na z'n periode van enorme inzet, worden ze vaak ziek. Je lichaam geeft een soort van 'op'. Door stress en adrenaline wordt je afweersysteem minder sterk en je lichaam moe. Hierdoor wordt je ziek. Diezelfde stress kan je lichaam ook langer op de been houden, zo gauw de stress wegvalt en je, je lichaam rust geeft, stort je vaak een beetje in. Je lichaam voelt dat die rust krijgt en laat los, waardoor je ziek wordt. Vaak voel je, je: grieperig, misselijk, pijnlijke spieren, keelpijn en hoofdpijn. Je lichaam wil hiermee aangeven dat het moe is en rust nodig heeft. Neem die rust dan ook echt, want anders loop je er heel lang tegen aan te hikken en blijf je langer tijd zwakker. Geniet van je rust en laat je verwennen dan is het het snelst over.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing