Kan ik ziek worden na een stressvolle periode achter de rug te hebben?
Beste mensen,
Afgelopen twee maanden zat ik in een zeer stressvolle periode. Zo' n twee weken terug, heb ik het verlossende woord gekregen dat ik eindelijk een opleiding kan gaan volgen. Op dat punt had ik 0 stress meer. Helaas moest ik de volgende ochtend na die dag ontzettend overgeven. Nu zijn we alweer bijna twee weken verder en nog steeds ben ik elke dag met vlagen misselijk. Vooral in de ochtend en soms ook de middag en de avonden. Heel jammer, want nu ik eindelijk naar school kan, ben ik ziek! Mijn stoelgang is verder goed en mijn lichaamstemperatuur in orde. Kan het zijn dat ik zo misselijk ben omdat eindelijk alle stress van mijn lichaam ' verlost' is? De dag voordat ziek werd, heb ik wel drie broodjes kipburger op uit de frituur, maar kan ik daar dan nog ziek van zijn? Ik vind het merkwaardig, want tijdens die stressperiode ben ik echt totaal niet misselijk geweest. Ik ben iemand die iets zelf oplost voordat ie naar de huisarts ga ;-)
Graag hoor ik het!
P.S. Welke middelen/medicijnen zijn het meest geschikt voor de misselijkheid?
Toegevoegd na 1 minuut:
Nog even een toevoeging: Ik ben man en 17 jaar ;-)
Maar voor het zover is, zijn die bacteriën en andere ziekmakers al veel langer in je lichaam aanwezig geweest, dan in 'niet stressvolle tijden'. De infectie die je misschien op hebt gelopen in de stressvolle periode heeft zich dus al veel verder uit kunnen breiden dan normaal, voor het immuunsysteem actief wordt. De ziektes waar je hierbij aan kunt denken zijn griep, verkoudheid, schimmelinfecties, et cetera. Als de stress langer duurt, gaat cortisol een belangrijke rol spelen. Een gewone hoeveelheid cortisol is nodig om het immuunsysteem goed onder controle te houden. Zonder cortisol blijf je zelfs niet in leven. Zodra het licht wordt, gaat het lichaam al cortisol aanmaken. Maar 's nachts moet het lichaam daarmee stoppen om in balans te blijven. Anders krijg je bijvoorbeeld slaapproblemen." http://www.natuurgeneeskunde-praktijk.nl/index.php?pagina=stress
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.