Hoe lang is een verkoudheid besmettelijk?
Ik werd op vrijdag 6 november verkouden, met tot en met zondag 15 november behoorlijk veel snotteren en het ophoesten van slijm. Dat is nu behoorlijk veel minder, ik hoef nog maar af en toe mijn neus te snuiten, alleen de hoest is gebleven: het is nu veel meer een droge hoest geworden. Die verkoudheid - ik weet bijna zeker dat het geen griep is/was, want: geen koorts of spierpijn, geen lamlendig gevoel - maakte dat ik vorige week niet bij mijn 90-jarige moeder in het verpleeghuis waar zij woont op bezoek ben gegaan. Ik wilde haar immers niet besmetten. Ik wil haar gezondheid niet op het spel zetten, ze heeft al klachten genoeg (blaasontstekingen, ze lijdt aan de ziekte van Alzheimer, ze heeft grote problemen met eten en drinken), maar tegelijk wil ik wel naar haar toe, 't is immers m'n moeder! Het is heel dubbel, niet op bezoek durven uit angst haar ziek te maken (en ook de andere mensen op haar afdeling uiteraard) en tegelijk voelt niet-gaan als het verwaarlozen van mijn moeder. Ik weet het gewoon niet. Vandaar mijn vraag: ben ik nog steeds besmettelijk, zodat ik beter niet bij mijn moeder op bezoek kan gaan? En als ik nog steeds besmettelijk ben, hoe lang duurt dat dan nog?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.