Wat doen tegen een (mogelijke) bronchitis die al een maand duurt?
Rond midden Februari had ik last van zware keelpijn, een paar dagen later echt verkouden met verstopte neus. Een week later ik opeens pijn in m'n beide longen. De dag erna had ik enkel nog maar zeer in m'n linkerlong.
Dokter is dan geweest en die gaf me hoestsiroop en antibiotica voor 3 dagen.
Nu, een maand later, heb ik nog steeds last van m'n linkerlong, zeker als ik bv. van een liggende positie naar een zittende ga voel ik echt de pijn in m'n long. Ook heb ik nog last van hoest. Maar het is meer dat wanneer ik één keer hoest, het hoesten duurt voor 20 minuten, en dan een paar uur weer niet. Van m'n neus heb ik geen last meer.
Ik vind dat dit allemaal te lang duurt.. Een verkoudheid/griep hoort toch geen maand te duren? In m'n klas merk ik dat er nog een paar zijn die ook erg lang last hebben van hun verkoudheid.
Van sport doe ik krachttraining en cardio 4x per week. Tijdens de training merk ik niet veel van m'n longen en ik wordt ook niet snel kortademig.
Toch maar weer naar de dokter gaan, of gewoon afwachten? Ik heb niet het gevoel dat het probleem erger wordt, maar het wordt ook niet beter..
Het is gewoon wat lastig dat het blijft duren..
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.