Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb elke zomer veelvuldig last van clusterhoofdpijn. Hoe kan ik na mijn universitaire studie ooit gaan werken als ik weken achtereen ziek ben?

Ik kan me voorstellen dat geen werkgever me ooit wil aannemen, zolang ik hiermee te kampen heb.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

heb je al eens zuurstof geprobeerd of imigran injecties? zuurstofflessen kan je ook in meeneemformaat krijgen via neuroloog of huisarts deze moet minimaal 8liter p.m uitstroom geven en een masker met buffer verdient de voorkeur,bij het begin van een aanval geeft meeste kans op snel stoppen van de aanval. mocht het niet helpen kan je imigran injectie gebruiken. hopelijk kan je dan toch je werk uitvoeren.
heel veel sterkte
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meerdere mensen in Nederland en ook daarbuiten hebben het zelfde uitdaging werken, maar ook regelmatig mindere inzet hebben op werkgebied vanwege ziekte.

Als je nu voor honderd procent niet productief zou zijn dan is het duidelijk je bent een wajonger zonder arbeidsvermogen. Maar buiten de zomer om ben je normaal inzetbaar.

Net als vele andere heb je een afstand tot de arbeidsmarkt. En de werkgevers willen ontzorgt worden. Daarom is er een partipatiewet. En deze regeling uitgevoerd door de gemeentes regelt een aantal zaken en een ervan is wat gebeurd er als je regelmatig uit het arbeidsproces ben vanwege bv clusterhoofdpijn.

Nu weet ik dat in de zomer de universiteiten meestal gesloten zijn, dus de universiteiten zouden werkgever kunnen zijn die minder problemen heeft iemand die minder inzetbaar is in de zomer.

Aan de andere kant stel een werkgever zich wel erg asociaal op als er binnen bedrijf geen mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt werken. En laten wij wel eerlijk zijn. Iemand met met universiteit is binnen die groep wel het meest aantrekkelijke voor sommige werkgevers.
Dus daag de werkgevers uit en vraag hoe sociaal die zijn. De gemeente betaalt liever 2 maanden een uitkering of aanvulling op inkomen dan 12 maanden. Vooral een werkgever de andere 10 maanden wel normaal salaris betaalt voor iemand die 10 maanden zonder ziekte werkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing