Zijn deze moedervlekken gevaarlijk?
mijn vriend heeft 2 moedervlekken die ik er erg eng uit zag zien, dus toen ging hij naar de huisarts die hem naar de huidsrts stuurde, nu heeft hij een afspraak om ze weg te laten halen. ( ik ben erg bezorgt en angstig) ik zou graag willen weten of als dit kanker is hoe groot de kans is dat hij overleefd ( hij is 17) en hoe groot de kans is dat er iets is.
alvast bedankt.
Toegevoegd na 10 uur:
ik heb het trouwens wel gevragd aan zijn arts. maar die zij dat hij er nog niks over mocht zeggen omdat hij geen valse hoop wilt geven.
bijde moedervlekken hebben meer dan 3 kleuren. een is zo groot als mijn pink nagel, een jeukt hem ook.
De huidarts zal je vriend daarover goed kunnen informeren. Voor algemene informatie van huidartsen (dermatologen) m.b.t. tot moedervlekken zie:
http://www.huidarts.info/documents/?v=2&id=202
Niet doen, is nergens voor nodig. Er moet heel wat aan de hand zijn wil de medische wetenschap er nog niet op ingespeeld zijn. Wacht RUSTIG af. (Ik ben fluitend door een borstamputatie heen gegaan, positiviteit is de beste houding om gezond te zijn en te blijven.)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.