Ik heb sterk annhoudende diarree. Ik probiert Tasectan en dat werkt niet! Wat andere kan ik probieren?
Ik helaas diarree ervaring heel vaak iets ongeveer tweemaal de zogenaamde "normale" average (die ik een keer per seizoen). Welke andere merken of producten kan ik proberen? (Ik schijn een die een zeer gevoelig darmstelsel heeft zijn!
Anders beter naar de huisarts,als het een paar dagen duurt kan je al uitdrogingsverschijnselen krijgen.
U langer dan 3 dagen heel vaak waterdunne diarree heeft
U diarree heeft en 3 dagen koorts
U 70 jaar of ouder bent en langer dan 1 dag heel vaak waterdunne diarree heeft/ 70 jaar of ouder bent en diarree en langer dan 1 dag koorts heeft
U diarree heeft en daarbij blijft braken, iedere keer als u iets drinkt. In dat geval heeft u een verhoogde kans op uitdroging. De hoeveelheid vocht in uw lichaam kan te klein worden en dit kan ernstige gevolgen hebben
U bloed of slijm bij de ontlasting heeft. Dit komt met name bij een bacteriële darminfectie regelmatig voor en hoeft dan geen ernstig symptoom te zijn, maar het kan ook wijzen op een andere aandoening dan acute diarree
U het gevoel hebt dat u flauw gaat vallen of als u zich suf of verward voelt. Dit zijn verschijnselen die er op kunnen wijzen dat u uitgedroogd bent
U 24 uur niet geplast heeft. Er is een grote kans dat u uitgedroogd bent. Neem zo snel mogelijk contact op met uw huisarts
U medicijnen gebruikt. Sommige medicijnen worden minder goed door de darmen opgenomen als u diarree heeft. Deze medicijnen zullen dan dus minder effectief zijn en misschien is een aanpassing van de dosis nodig. Nota bene: Ook de anticonceptiepil is minder betrouwbaar als u diarree heeft. Andere medicijnen die u gebruikt kunnen de diarree juist veroorzaken. Een antibioticakuur kan als neveneffect diarree veroorzaken. Ook sommige pijnstillers, waarvan een aantal vrij verkrijgbaar zijn, kunnen diarree veroorzaken. Als u contact opneemt met uw huisarts is het dan ook belangrijk, dat u het eventuele gebruik van zelf gekochte middelen vermeldt. Voorts zijn er nog medicijnen, met name plaspillen, die de kans op uitdroging verhogen
U lijdt aan diabetes mellitus. Uw diabetes kan door de diarree sterk ontregeld raken. Want als u zich beroerd voelt, eet en drinkt u misschien anders dan normaal. U loopt een verhoogd risico op uitdroging
U werkt in een omgeving met besmettingsgevaar voor anderen. Bijvoorbeeld in een restaurant of snackbar, in de verzorging, de verpleging of in een crèche. Zowel bejaarden als kleine kinderen zijn gevoelig voor besmetting en lopen meer risico als ze besmet raken. Hopelijk is het snel over voor je. Bronnen:
- http://www.dokterdokter.nl/aandoening/1489/acute-diarree-bij-volwassenen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.