Waarom een bloedonderzoek na blaasonsteking?
Hallo, Ik heb een vraagje. Ik ging naar de dokter voor een blaasontsteking, heb dan urine moeten geven. Ik kreeg ook al antibiotica mee, de dokter zij dat het na een paar dagen al zou beter gaan. Maar na een week nog geen verbetering! Ben dan maar terug gekeerd naar de dokter, hij zij: "ja er is een eigenaardige bacterie gevonden in je urine. De antibiotica helpt daar inderdaad niet tegen daarom dat het nog niet beter gaat."
Ik heb dan andere gekregen. Na een paar dagen ging het beter.
Maar... Hij vroeg om na dat ik de antibiotica heb uitgenomen, nog 2 weken te wachten en dan eens terug te komen voor een bloedonderzoek.
Hij vind het niet normaal dat 'die' bacterie is gevonden bij zo een jong iemand(21j) dat nog NOOIT een blaasontsteking heeft gehad. Terwijl 'die' bacterie niet veel voorkomt. Nu Maak ik me een beetje zorgen, wat zou het kunnen zijn? Iemand ervaring hier mee? Ik ben wel een beetje ongerust...
ps: Ik noem de bacterie 'die' omdat ik de naam er jammer genoeg niet van ken. Ben ook eens gaan google en een bloedonderzoek bij blaasontsteking is niet echt gebruikelijk.
Gr JD
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.