Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan er een toch bacteriele infectie zijn in de holtes als de rontgenfoto van de holtes goed is. Er is geen sinusitis geconstateerd op de foto.

De klachten zijn er namelijk wel. Hoofdpijn, oren die af en toe dicht zitten, grieperig gevoel. Neusspray en paracetamol halen de scherpe kantjes ervan af maar laten me nog niet beter voelen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Nou, ik heb geprobeerd de getallen te vinden, maar het diagnostisch kompas gaat niet verder dan: in geval van luchthoudende sinussen is een sinusitis zo goed als uitgesloten.
Dit is de politiek correcte manier om te zeggen dat bij een niet afwijkende foto er gewoon geen sprake is van een holteontsteking. De kans dat, als er geen versluiering gezien wordt, toch sprake is van een ontsteking is zo klein, dat je de diagnose holteontsteking genoeglijk uit kunt sluiten.
Zoals ik in je vorige vraag al aangaf geldt dat voor zowel virale als bacteriële ontstekingen.

Als je enige klachten hoofdpijn en een grieperig gevoel zijn, dan zou ik alleen op grond daarvan de diagnose ook al wel uit durven sluiten; zeker een bacteriële.
Wat er dan wel aan de hand is kan ik niet vertellen, daarvoor heb ik te weinig informatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing