Ziekenhuis in en uit, wat kan dit zijn ?
Al sinds enkele jaren loop ik nu ziekenhuis in en uit. Ik ging voor klachten naar een reumatoloog, deze vond een verhoogd aantal witte bloedcellen in mijn bloed, ook in de urine waren deze aanwezig. Hij verwees me naar een internist waar ik tot de dag van vandaag regelmatig langs ga. Bloedprikken en dan voor de uitslag naar haar. De witte bloedcellen zijn altijd verhoogd, het schommelt. Meestal tussen de 20 en 25. Ze dacht dat het wel eens chronische myeloide leukemie kon zijn maar wou me een beenmergpunctie besparen en stelde het uit. Eind vorige jaar dacht ze niet meer dat het leukemie zou zijn. Dit jaar echter waren mijn bloedwaarden zo veranderd dat ik toch een beenmergpunctie moest ondergaan. Hierin werden schuimcellen (sea blue histiocytes) aangetroffen. Ze dacht aan een stapelziekte en sloot leukemie voor 100 % uit. Vorige week in het AMC kreeg ik heel wat anders te horen. Ze heeft m'n beenmerg bekeken en voor haar was een stapelziekte uitgesloten. Er is bloedonderzoek gedaan om het 100 % uit te sluiten. M'n beenmerg is erg actief en het aantal rode bloedcellen die ze aantrof waren abnormaal hoog voor iemand van mijn leeftijd. De bot biopsie bleek mislukt en de hele beenmergpunctie wil ze opnieuw laten doen in het Erasmus R'dam. Volgens haar bleef er niet veel anders meer over dan leukemie. Herkend iemand dit verhaal of heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik kan doen? Dit welles nietes is om gek van te worden.
(Dit is uit ervaring bij vrienden en heb zelf ook al eens voor niets een aantal weken met een klaplong rondgelopen) Ik wens je in elke geval heel veel succes en beterschap!
Het is een vreemde gang van zaken, eerst zou het wel eens leukemie kunnen zijn, toen dacht ze er niet meer aan en weer wat maanden verder ineens weer wel. Vervolgens werd het voor 100 % uitgesloten en kreeg ik in het AMC weer een klap in mn gezicht... Dat de bot biopsie mislukt was, daar wist ik ook niets van evenals het hoge aantal rode bloedcellen in het beenmerg. Het heeft mn vertrouwen wel beschadigd. Hoe gaat het nu met je moeder, is ze genezen of gaat ze er nog doorheen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.