Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik voel me de laatste tijd ziek hoe kan ik er voor zorgen dat ik me weeer beter voel?

hallo allemaal,
Ik voel me de laatste week heel erg moe en ik ben verkouden.
Vandaag ben ik ook niet naar school gegaan omdat ik echt vreselijk moe ben. Ik heb verder geen ziekte want ik had hier vorig jaar om dezelfde tijd ook last van en had bloed laten prikken en er was toen niks aan de hand. Toch voel ik me ontzetten slecht en krijg het gevoel dat ik ziek word. En morgen gaan we weg op vakantie dus dat komt niet bepaalt goed uit.
Weet iemand wat je kunt doen als je nog niet ziekt bent maar wel bijna wordt zodat ik het nog kan voorkomen?
alvast bedankt voor uw reactie...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

Als je nog niet ziek bent, maar je voelt je al wel niet helemaal lekker, dan heb je het virus dus al te pakken. Voorkomen dat je ziek wordt is dan lastig. Wat je kunt doen is rust nemen, ervoor zorgen dat je niet in de kou komt en zorgen dat je veel vitaminen binnenkrijgt. Maar de kans is groot dat je alsnog ziek wordt, omdat je het virus al hebt.

Aangezien je er vorig jaar ook last van had, het zou ook te maken kunnen hebben met minder zonlicht. Meer mensen hebben daar last van als het buiten langer donker is en de zon dus minder schijnt. Zonlicht geeft namelijk een bepaalde vitamine en dat geeft je energie. Om dit te verhelpen zijn er speciale lampen. Daar moet je dan 's ochtends een tijdje (niet te lang) bij zitten en dan schijnt het dat je je beter gaat voelen. Je zult er voor je vakantie niets meer aan hebben, maar mogelijk is het iets om nog eens over na te denken. Ik heb overigens geen ervaring hiermee, maar ik ken wel mensen die dit doen. Mogelijk speelt er wel een enorm placebo-effect, maar ja, als je je er beter door gaat voelen, is dat misschien niet zo erg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
sporten! exht het helpt ga effe naar buiten toe en ga iets actiefs doed het helpt. moeilijker dan dit hoeft niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Genoeg rust houden en goed eten, extra vitamine C en B, evt extra bewegen en doe de dingen op de dag gedoseerd, maar doe ze wel.
Neem wat paracetamol, dit onder druk de schimtonen (doe dit gedoseerd, begin met weinig en bouw het naar behoeften op, omdat het lichaam ook deels zelfstandig heeft te genazen), immuunversterkers (op de bijsluiten staat de ADH), verkrijgbaar in de natuur winkel, ze hebben daar vast wel iets wat bij jou past.

Het is helemaal afhankelijk hoe jij je voel om te beslissen om op vakantie te gaan.
Als je in Nederland verblijft dan zou ik zelf nog wel de gok willen wagen, je bent namelijk dicht bij huis.

Als je wat verder weg gaat, dan kan je alleen zelf beslissen of de reis wel aan kan, je kan er van op knappen, je kan ook er slechter door gaan voelen met de gevolgen dat je helemaal niet aan je vakantie heb gehad.

Veel succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image