Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn de gevolgen van een koolstofmonoxidevergiftiging bij een baby op latere leeftijd die het ooit heeft overleefd?

Beste GoeieVraag bezoekers,

ik vroeg mij het volgende af ->

Stel als een klein baby of een kind koolstofmonoxidevergiftiging krijgt maar hij of zij overleeft het, zijn daar bepaalde risico's en/of gevolgen aan verbonden wat betreft de groei en de toekomst van het kind?
Zo ja, welke gevolgen kunnen zoal optreden tijdens het groei? Kan een kind bijvoorbeeld mentaal gehandicapt worden na zo'n ongeluk?

Ik ben echt benieuwd naar de gevolgen van zo'n vergiftiging, ook al overleefd men het...

Met vriendelijke groeten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Met een koolmonoxidevergiftiging loop je altijd schade op. En het gevolg is al snel duidelijk. Ik ken iemand die rond haar 35 jaar een vergiftiging heeft gehad, en die nu nog steeds problemen heeft met het geheugen.
Een baby kan van alles krijgen, maar dat is dan de eerste jaren wel te zien, als die na 80 jaar geheugenverlies krijgt is dat eerder dementie dan gevolg van die vergiftiging als baby
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het zou neurologische schade kunnen opleveren, evenals eventuele schade opgelopen tijdens het (zuurstof)tekort. Zie bron voor meer info.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing