Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vriendin en ik hebben allebei het virus voor koortslip, maar ik heb er op het moment last van. Kan ik het bij haar activeren?

Ik heb op het moment last van een koortslip. Mijn vriendin heeft op het moment geen koortslip maar wel het virus. Als ik haar kus kan het zijn dat zij daardoor ook een koortslip krijgt? Of maakt dit niet uit? En een tweede vraag ik weet dat als ik haar oraal geef dat zij dan daar last kan krijgen van herpes, maar als ik haar bijvoorbeeld een kus geef op haar voorhoofd of haar buik kan het daar dan voor blaasjes zorgen?
PS ik zou het ook fijn vinden om te weten of ik mezelf kan infecteren zodat ik bijvoorbeeld meerdere koortslippen krijg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De kortslip of herpes is een sluimerend virus. Dit virus wacht totdat het lichaam verzwakt is om actief te worden. Dit verzwakken kan komen door, vermoeidheid ziekte, stress. Het virus is bijna bij iedereen aanwezig. Als je vriendin het ook heeft dan zal het virus wachten totdat haar lichaam ook is verzwakt. Als dit niet zo is zal het virus niet uitbreken tenzij dat je uw vriendin in een stresstoestand brengt
Het wordt koortslip genoemd omdat het altijd voorkomt dat er iets niet pluis is met het lichaam en dan is er meestal ook koorts. Dus de koorts is niet de oorzaak uit je kunt ook koorts hebben zonder een koortslip te hebben.
Robby BB

Toegevoegd na 1 uur:
Vergeten te vermelden
Als je de blaasjes hebt kun je beter geen kontakt hebben met je partner. Het virus zit vooral in het vocht van het blaasje. zorg er dan voor dat er geen vocht op de huis van je partner en ander mensen komt
Het lijkt mischien logisch bv via kus maar soms gaat het onrechtstreeks. Je komt met je hand aan de mond en geeft aan iemand een hand. die brengt zijn hand naar zijn mond en het kan gebeurd zijn. Gezamenlijk van één glas drinken, Bij het hoesten of niezen kan het virus ook verspreid worden, als er zo'n blaasje op dat moment open gaat.
Probleem met het virus is dat wanneer je er mee opgezadeld wordt je er niet meer vanaf komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing