Ben ik allergisch aan melk?
Keer op keer hetzelfde, als ik producten eet of drink waar melk(eiwitten) in zit dan krijg ik kort na het consumeren van deze producten kortademigheid en maagzuurproblemen tot in mijn keelholte! :S
Bij een bloedonderzoek naar melk-allergieën kwam niks tevoorschijn, dus een bloedonderzoek was negatief.
Maar telkens als ik koemelk drink, melkchocolade eet, wat wheypoeder met wat water meng en dan opdrink, platte kaas (kwark) of gewone kaas eet dan heb ik meteen prijs. Dan krijg ik dus maagzuur en kortademigheid...
Vroeger had ik dit probleem niet, nu de laatste jaar is dit ontstaan.
6 maanden geleden hebben ze de bacterie "Helicobacter pylori" ontdekt in mijn lichaam, eerst via een bloedonderzoek, daarna met 100% zekerheid vastgesteld via een gastroscopie en een biopt. Heb 10 dagenlang 2 verschillende antibioticum-kuren gehad met hoge doseringen maagzuurremmers.
Deze klachten heb ik niet bij het drinken van sojamelk. Ik krijg deze reactie keer op keer wanneer ik melkproducten eet of drink, ook wel eens bij pasta en dergelijke...
Als een allergie na een bloedonderzoek is uitgesloten wat kan dan de reden zijn van die opgenoemde klachten?
Iemand enig idee?
Toegevoegd na 11 minuten:
Ah ja, om niet te vergeten: ik krijg dezelfde reacties ook als ik producten eet waar geraffineerde suikers in zitten; zoals zoetzure snoep, dextrose en dergelijke...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.