Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb nu een aanval van diaree en braken, ik voel me misselijk, moet ik nu toch vandaag de griepprik halen? of kan ik beter een paar dagen wachten?

moet je de griepprik ook halen als je ziek bent, of is dat niet verstandig en kun je hem beter halen als je weer opgeknapt bent

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Ik zou gewoon rustig uitzieken, je wilt toch niet de rest van de gezonde mensen aansteken met je misschien overdraagbare ziekte die je op dit moment hebt.
1 dag of een week later is op zich niets mis mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me verstandig dat je de huisartsenpost belt om te vragen of je hem een paar dagen later kunt halen.

Ik vermoed niet dat jouw huidige gesteldheid problemen geeft voor de griepprik, maar als je zelf behoorlijk ziek bent is het laatste dat je wilt het huis verlaten om de prik te halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon even vandaag overslaan en uitzieken

Huisarts bellen voor een afspraak (met assistent) voor een prik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In feite kan je beter helemaal niet de griepprik halen.

Geen enkel bewijs
Er is nog nooit een onderzoek gehouden om te kijken of de griepprik nou echt iets uitmaakt. 14 miljoen mensen krijgen jaarlijks deze prik en niemand kan echt vertellen of het nu daadwerkelijk iets uitmaakt of dat het gewoon onnodig is, want er is nog nooit dubbelblind onderzoek naar gedaan. Natuurlijk zijn er wel studies geweest maar deze zijn te zwak geweest en te onduidelijk om echt iets te kunnen vaststellen. Zelfs de overheid geeft dit toe.

Maar goed, indien je jezelf wilt laten inspuiten met (een zwakkere) variant veel heel veel enge dingen. In de hoop dat je lichaam dan alvast kan oefenen en in de toekomst weet hoe met dat specifieke enge ding om te gaan mocht je het oplopen. En dan ook nog hopen dat er geen mutatie is opgetreden, waardoor de prik niet meer helpt; ok dan moet je vooral gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing