Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke natuurlijke voedingsmiddelen/kruiden/supplementen staan er om bekend om schimmelinfecties te bestrijden?

Weet iemand welke natuurlijke voedingsmiddelen/kruiden/supplementen er bestaan die schimmelinfecties kunnen bestrijden/genezen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (6)

Voor de meeste dingen moet je toch echt naar de dokter toe, maar ik weet wel dat een dieet laag in o.a. suiker ondersteunend kan werken bij het bestrijden van een candida infectie.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Andersom ; een dieet met veel suikers en snelle koolhydraten (witbrood) kan een candida-infectie veróórzaken. Ik geloof echter niet dat het weggaat als je daar mee stopt ; wel kan het een (nieuwe) infectie voorkomen.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik zei ook: 'het kan ondersteunend werken tegen candida'
In samenwerkingen met medicijnen dus, was misschien niet helemaal duidelijk.
Tea tree oil maar dit kan ook schadelijke invloeden hebben op het lichaam, dus even goed nakijken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, er bestaan geen bepaalde natuurlijke middelen die door orale inname schimmelinfecties bestrijden, alleen medicatie die een arts voorschrijft.

Wel zijn er middeltjes die van buiten af (kunnen) helpen zoals bv soorten etherische oliën. Bv patchoulli olie helpt bij huidschimmeltjes. Ook tea tree olie kan helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohja er zijn zeker natuurlijke middelen tegen orale Candida. Ben benieuwd wat volgens jou een reguliere arts zou voorschrijven, als hij orale candida al serieus neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fluconazol...en wat is het natuurlijke middel waar jij het over hebt dan? Ik denk dat je niet goed gelezen hebt. Ik heb het over van buitenaf behandelen. Er bestaan geen natuurlijke kruidenthee soorten ofzoiets die door drinken daarvan je schimmelnagels geneest.
Bij lichte vaginale schimmelklachten kun je deppen met yoghurt. Maar als het met een dag of twee niet beter wordt moet je gewoon naar de huisarts en aan de medicijnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de vraag ook niet, panteao.
Je dient een speciaal dieet te volgen en schimmeldodende kruiden en supplementen te nemen

Ga eens naar een alternatieve therapeut, een reguliere zal je niet verder helpen ben ik bang.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ga ervan uit dat je Candida Albicans bedoelt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yep Candida Albicans bedoelde ik ;) Orale schimmelinfectie dus...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan zou ik al ik jou was eens kijken naar een goede alternatieve natuurarts in jouw buurt. Mag ik vragen waarom je denkt last te hebben van candida woekering?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ik regelmatig met mijn mond open slaap, daardoor een droge mond/keel krijg en soms in een te vochtige ruimte slaap, van te vochtige ruimtes kan je ook schimmels krijgen dacht ik, neen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
N
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat kun je zo niet oplopen. Wat jij misschien hebt heet spruw. Dat kun je wel waarnemen in je mond, google maar eens op spruw ( google afbeeldingen ) Hier een link over spruw http://www.optimalegezondheid.com/spruw/
Thee drinken van heermoes, versterkt je immuunsysteem en daardoor wordt je lichaam sterker om de schimmelinfectie aan te pakken.
Helpt ook bij zwemmers eczeem, open benen, zwakke nagels, tennisarm, reuma enz.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image