Ik heb Helicobacter pylori, wat kan ik doen?
Hallo,
ik ben een 23-jarige jongen, kamp al 9 maanden met maagzuur problemen, nu hebben ze in mijn bloed ontdekt dat Helicobacter pylori positief is...
Ik heb 2 mogelijkheden zei de huisarts:
1) ofwel een blaastest
2) ofwel een gastroscopie met een biotopt laten nemen...
En de behandeling bestaat uit het toedienen 2 verschillen antibiotica en verder gaan met die maagzuurremmers...
Ik heb vreselijk slechte ervaringen met gastroscopie, kokhalsreflexen tot en met :S
Ik neem al een paar maanden maagzuurremmers omdat ik oprispingen heb en kortademig ben...
Binnenkort gaat één van die 2 onderzoeken dus door, maar ik denk er nog over na de welke...
Ik had ook willen weten of ik het best met bepaalde voeding voorzichtig moet zijn? Zijn er bepaalde producten die in het voordeel van die bacterie kunnen spelen?
Tips & adviezen zijn uiteraard ook welkom,
groetjes
Geen mosterd meer eten.
Geen sambal.
Geen kruiden zoals peper en dat soort dingen. Misschien wat zout, maar wees mild.
Geen soep.
Geen zure dranken of eten.
Geen pizza.
Geen kroketten, frikandellen en andere happies. Misschien wat frietjes, maar ik zou een vette hap gewoon vermijden. (ik krijg altijd zo een last na een kroket, verschrikkelijk)
Bapao's vermijden.
Satesaus niet eten. Probeer zoveel mogelijk simpel te eten, zoals gekookte piepers. Ook groente heel basic houden en een klein jusje ofzo. Geen gekruid eten. Op brood kaas met boter of andere beleg, zou mosterd echt vermijden. Ook pindakaas zou ik op een slechte dag niet eten. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik had van een vriend een keertje het advies gekregen Tums te gebruiken, helaas zijn die dingen niet in NL te krijgen. Maar wel te bestellen via Amazone.uk of com. Ze werken echt ontzettend goed tegen de maagzuur. Heel erg veel sterkte. Ook met de behandeling. Sccs.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.