Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat voor een kaartje stuur je iemand die op sterven ligt?

een kaartje met Sterkte-Beterschap , daar kan ik niet mee aan komen een kaartje zonder tekst , oké dan moet ik er zelf 1tje bedenken , maar zij is mijn buur vrouw en wij hebben écht geen band! dat maakt het nog moeilijker!

Toegevoegd na 3 dagen:
tjeemig ik ben erg onder de indruk van alle reacties!!! en ik heb een kaart met kleine bloempjes uitgezocht met de tekst:
Ik vind het erg vervelend voor je dat je in zo'n nare situatie bent beland, veel sterkte en dapperheid toe gewenst. Alex

vinden jullie dit ook goed?

Toegevoegd na 4 dagen:
mijn dank aan jullie allemaal !!! jullie weten niet hoeveel ik er aan heb gehad aan steun!
Ik heb deze tekst via jullie samen kunnen stellen het énige wat écht van mij zelf is én uit mijn hart komt is 'dapperheid' ik vind dat je wel heel erg 'stoer' moet zijn om zo iets te door/staan/leven
nou moet ik nog HET beste antwoord uitzoeken!
maar dat is moeilijk , omdat ik mijn antwoord via vele antwoorden heb gekregen!? wat te doen?

Toegevoegd na 4 dagen:
ik kreeg vandaag te horen dat de buuf het komende weekend naar een 'gasthuis' gaat (heet dat wel zo?) waar ze dan nog ff kan...................
ik kan wel janken! ( ze was maar 10j ouder dan ikke /geen man/geen kinderen/ maar........veel meer)
Lieve mensen ik ga de vraag sluiten ,en geef geen beste antwoord , omdat ik van jullie allemaal wat heb gebruikt, kwa tekst ,DANK

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (13)

Een bezoekje is natuurlijk het beste voor beiden, anders kiest u voor een ,ingesproken, kaart of een kaart met alleen bloemen er op.

Toegevoegd na 4 dagen:
Het is geen dagelijkse kost om daar mee om te gaan.
Gelukkig maar.
Maar ineens wordt men op de feiten gedrukt en zit men even met de handen in het haar hoe te reageren.
En iedereen gaat er weer anders mee om.
Toch proberen wij ook met zoiets een plaatsje te geven
door ons af te vragen of wij het goed gedaan hebben.
Het bijstaan van mensen in sombere en moeilijke tijden.
Het is goed om uw naaste te kunnen helpen.
U bent een goed mens...........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kaartjes van mensen waar je het niet van verwacht, zijn het leukst om te krijgen, goed idee dus, je kunt iets schrijven als: Ik denk aan jullie, dat doe je tenslotte ook, dus dat is oprecht.

Toegevoegd na 4 dagen:
Mijn complimenten voor de mooie tekst, goed gedaan dus, over het beste antwoord, kies er gewoon geen, dat is niet verplicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die stuur je geen kaartje.

In zo'n geval ga je langs, tenzij je zeker weet dat die andere persoon dat niet op prijs stelt.
13 jaar geleden
In dit geval zou ik wachten tot de dame in kwestie overleden is en dan een condoleancekaart naar de de nabestaanden sturen.
Vaak is een stervende ook in coma, zodat ze geen notie meer heeft wie haar een kaartje stuurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou een mooie kaart kopen en er wat in schrijven en haar brievenbus doen met een tekst in deze trant: beste buurvrouw, wij hebben nooit zo'n band gehad. het raakt mij dat je/u in deze situatie bent. daarom wil ik op deze manier mijn medeleven uitspreken en veel sterkte wensen. hartelijke groet, aweverink
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een mooi gedichtje?
Je hoeft geen band met haar te hebben maar het is altijd fijn om een kaartje te krijgen en weten dat mensen met je meeleven en het is toch je buurvrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kaartje vindt ik niet passelijk, je gaat even op bezoek en geeft diegene een hand of even een aai langs haar gezicht. Je hoef geen band te hebben, je zegt vind je het goed dat ik nog even bij je komt? Doe het altijd in overleg, als het kan. Maar stuur nooit een beterschapkaart. Dat is niet passelijk voor deze situatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak is het het beste om gewoon eerlijk te zijn.
**Beste buren, ik heb begrepen dat de buurvrouw zeer ernstig ziek is en wil jullie graag op deze manier laten weten dat ik met jullie meeleef. Het lijkt me een heel moeilijke periode en ik wens jullie allemaal dan ook kracht toe om hiermee om te kunnen gaan.**
Vriendelijke groeten...... je naam.

Soms kan het beter voor je aanvoelen om het hele gezin een meelevende groet te sturen als alleen degene die op sterven ligt. Ieder lid van dat gezin is er immers nauw bij betrokken. Ik zou langsgaan wanneer je een band hebt, maar dat heb je niet en dan is een kaart met een dergelijke tekst goed.

Het is zeker aan te raden dit te doen omdat het je buren zijn.
En nee, ook al voel je geen band, het is evengoed geen liegen maar gewoon mensvriendelijk zijn als anderen een moeilijke tijd hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik stuur zelf het liefst kaarten zonder voorbedrukte tekst, en dat zou ik in dit geval ook doen, ookal heb je eigenlijk geen band met haar. Als je wel een band had ging je naar haar toe. Dit is een manier om toch je medeleven te tonen.
Je hoeft er ook geen heel persoonlijk verhaal van te maken. Ik zou denk ik iets schrijven als:
"ik weet niet goed wat ik moet schrijven, want we kennen elkaar eigenlijk niet goed. Toch wil ik graag dat u/je weet dat ik meeleef. Sterkte voor allemaal in deze moeilijke tijd.
Hartelijke groet,........

Ik zou hiervoor een kaart kiezen met mooie bloemen erop, een beetje ingetogen kleuren, paarstinten of zo.

Je moet bedenken dat het voor de buurvrouw heel prettig is om te merken dat er mensen aan haar denken, dat kan een grote steun zijn.
Soms kun je iets voor een ander doen dat je normaal niet zo snel zou doen, maar dat wel degelijk veel uitmaakt.
Maar als je er echt geen goed gevoel bij hebt, moet je het niet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt een blanco kaart sturen met iets moois erop en dan eerlijk opschrijven wat je denkt en voelt.
Iets in de trant van:
'Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar ik wou je laten weten dat ik aan je denk.'

Toegevoegd na 3 minuten:
Of zelf een kaart maken, waar je iets mee kan doen, je had vroeger van die kaarten die je aan alle kanten om kon vouwen en dan verscheen er een ander plaatje..zoiets kun je zelf maken. Dan wordt de tekst minder belangrijk, maar mensen stellen het enorm op prijs en je biedt ze gelijk wat afleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk wel dat een kaartje op prijs wordt gesteld ook al had je geen band met haar. Ik neem aan dat je haar wel groette en misschien af en toe een paar woorden met haar wisselde. Dan kun je naar mijn mening echt wel een kaartje sturen.
Ik zou een eenvoudige maar wel mooie kaart sturen, geen kaart van 10 in een doos voor een euro. Je zou er iets op kunnen zetten in de trant van "Een rustig einde en een goede laatste reis".
Ik hoop dat je hiermee wat kunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je weet dat je buurvrouw op sterven ligt dus het wel logisch dat je een kaartje in de bus doet maar heb je er geen band mee dan hoeft daar dan ook niet erg emotioneel over te doen. Je kunt dan best een algemeen kaartje nemen zoals sterke + beterschap.Heb je toch wat van je laten horen en het is niet al te beladen, wil je dan toch een persoonlijk tintje dan dan schrijf je er een tekstje bij dat je hoopt dat ze weer opknapt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi Aweverink,

Ik heb zelf een tijdje terug een kaartje gestuurd naar iemand die ook op sterven lag (nu is ze inmiddels dood).

Ik kende haar niet zo goed, en had ook niets met haar. Maar ik vond haar wel aardig. Ik denk dat ik er spijt van gehad had, als ik het niet gedaan had.

Ik heb gekozen voor een kaart met sterkte op de voorkant, omdat beterschap niet van toepassing zou zijn, en oprechte deelneming is te vroeg.

In de kaart heb ik gezet:
"Beste .... (gericht aan de hele familie overigens, omdat het ook de familie is die zich er doorheen moet slaan)
Woorden schieten te kort...
Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht voor de komende tijd.
Veel liefs...."

Als je twijfelt of je kaart wel oprecht zou zijn, ga dan bij jezelf het volgende na:
1. Kan het je wat schelen dat ze dood gaat?
2. Vind je het erg voor haar familie dat ze dood gaat?

Als je die vragen negatief beantwoord, stuur dan geen kaart.

Maar als je het wel "erg" vind, stuur hem dan wel, dan heb je zelf nooit het gevoel van "Shit, had ik maar."

Laat andere mensen maar lullen, doe wat jij denkt dat goed is, dat is uiteindelijk, het enige wat telt.

Succes.
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing