Welke maag-onderzoeken kunnen ze allemaal doen door het slangetje via de neus toe te dienen i.p.v. via de mond?
Hallo,
ik heb al een tijdje last van brandende maagzuur...
Maagzuuroprispingen heb ik niet zo zeer, het is eerder pijn in de borst en regelmatig kortademig/benauwd (moeilijk kunnen ademen) en af en toe eens oprispingen tot in mijn keelholte...
Ik heb een tijdje maagzuurremmers gebruikt (Omeprazole) en ik moet zeggen dat het wat hielp, dan ben ik een tijdje ermee gestopt en nu heb ik er weer last van, moet ik heel mijn leven deze medicijnen gebruiken????? :S
Paar maanden geleden heb ik een maag-onderzoek gehad; Gastroscopie, EN DAT WAS ECHT EEN NACHTMERRIE voor mij :( Want ik heb misschien 20 keer moeten kokhalsreflexen in nog geen 1 minuut...
Kort daarna ook een onderzoek gehad waarbij ze een dun slangetje in mijn neus steken tot in mijn slokdarm om het zuurtegraad te meten...
Mijn vraag is; welke (andere) maag-onderzoeken bestaan er nog zoal waarbij ze die kabel/slang niet via de mond MAAR WEL via de neus toedienen?
Kunnen ze bijvoorbeeld ook een biopt nemen met een slangetje dat ze via de neus steken?
Graag hoor ik meer hierover want ik wil alle mogelijke maag-onderzoeken laten doen behalve dan via de mond :(
Toegevoegd na 2 minuten:
Ah ja, een bijkomende vraag: welke gevolgen kunnen we hebben als men langdurig of heel je leven protonpompremmers (Omeprazole/Pantoprazole) elke dag moet gebruiken? Dan spreek ik niet over 1 capsule per dag maar wel 2 capsules per dag ('s ochtends 's avonds).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.