Is mijn vriend verslaafd aan drugs?
Mijn vriend is dit weekend 18 geworden. Ik ben al 2 jaar met hem samen, maar zijn drugsgebruik is mij steeds meer op gaan vallen. Vroeger blowde hij weleens, maar niet meer dan één/twee keer per maand. Tegenwoordig blowt hij zeker 3 keer per week, soms twee keer per dag. Hij doet dit wel altijd met vrienden, maar vaak gaat hij niet naar school om met vrienden naar de coffeeshop te gaan. Soms denk ik ook dat hij liegt over zijn drugsgebruik(dat weet ik niet zeker)
Hij heeft de afgelopen tijd ook wel eens een pilletje genomen, en ik ben bang dat hij dat vaker gaat doen omdat het hem goed beviel. Zijn thuissituatie is gespannen, misschien heeft het hier ook wat mee te maken.
Ik heb hem nog nooit geconfronteerd hiermee, omdat ik zelf ook wel van een blowtje houd. Maar de afgelopen week is hij zeker 5 keer met zijn vrienden naar de coffeeshop geweest.
Isdat normaal? Of stel ik me aan?
Ik zou mezelf ook niet als aanstelster betitelen. Het is duidelijk dat hij drugs gebruikt en wellicht gemotivbeerd wordt voor meer door de mensen met wie hij omgaat en doordat ze elkaar beinvloeden, maar dat is zijn keus en hoe meer je dat benadrukt hoe meer hij dat zal blijven doen. Je maakt je zorgen das duidelijk, en ook logisch. Heb je hem er aleens naar gevraagd?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.