Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Klopt het dat aids / hiv van gorilla's afkomstig is?

Toegevoegd na 1 minuut:
Er is mij eens zoiets bijgebleven tijdens een docu of een nieuwsartikel op tv. Nu vroeg ik mij af, of het ook waar is?

Toegevoegd na 24 minuten:
Ik heb inderdaad zelf ook al gegoogled op aids en gorillas, maar kwam alleen op engelse sites uit, maar mijn engels-lezen en begrijpen is niet helemaal 70% ... dus hoopte ik dat ik met deze vraag wellicht een nederlands talig antwoord zou krijgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ja, dat is een mogelijke verklaring. Zie onderstaande link voor meer info. Wat mij bij staat is dat er toen over één (zee?)man gepraat werd die rond 1958 besmet zou zijn geraakt in Afrika, maar dat staat hier nu niet meer bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dat klopt niet. Je vergist je vermoedelijk met het ebola-virus.
Amadea
13 jaar geleden
Hier zijn al eerder vragen over gesteld. En vele GV ers zijn over mij heen gevallen, over mijn antwoord.
Ik blijf erbij dat de gorilla mogelijk ook aids kan hebben, maar bij mensen ontstaat aids(dit is de instorting van het immuunsysteem) en het tot levenwekken van het bijbehorende virus, door promiscue gedrag van de mens zelf.
De eerste aidsgevallen werden in de 70er jaren geconstateerd bij homosexuelen die zeer veel wisselende partners hadden.

In de loop van de eeuwen zijn vele volkeren uitgestorven door anaal verkeer.

Maar de farmacie hoort liever dat het door een virus ontstaat dan dat het met gedrag heeft te maken.
Een miljardenindustrie is ontstaan voor de bestrijding van het virus. En als er al enigszins naar gedrag wordt verwezen dan staat de condoomindustrie klaar om het immuunsysteem te beschermen.
Misschien leef ik niet lang genoeg meer om mijn gelijk bewezen te zien, de macht van de farmacie is zeer groot.

Opvoeders zou ik toch blijven aanraden om, vooral als het homosexuele kinderen betreft, ze goed te leren dat ""dark rooms"" en ontmoetingsplaatsen langs de weg, levensbedreigend zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing