Welk drankje is het minst belastend te drinken voordat je een darmonderzoek moet ondergaan? Zie uitleg
Ik moet een darmonderzoek ondergaan waar ik enorm tegenop zie. Omdat ik een vorm van autisme heb ben ik extreem angstig voor dit onderzoek. Afgelopen jaar hebben ze al 3x dit onderzoek bij mij proberen te doen maar het is elke keer misgegaan waardoor het onderzoek op het laatste moment is afgeblazen. Omdat ik zo angstig ben zullen ze het dit keer onder algehele narcose doen. Echter zit ik nog wel met een probleem betreft de voorbereidingen, het laxeren de dag voor het onderzoek. Ik heb ontzettend veel moeite met het drinken van (medicijn)drankjes. Hierdoor moet ik bij het kleinste slokje al kokhalzen en soms ook overgeven.Ze hebben mij een keer Cleanprep proberen te geven via een sonde zodat ik niet hoefde te drinken maar na 4 keer proberen de sonde in te brengen hebben ze het onderzoek gestaakt. Ze kregen de sonde er maar niet in en als ze het slangetje terug trokken zat er ook bloed aan dus ze hebben waarschijnlijk ook iets geraakt. Dit was voor mijn heel erg traumatisch en ik was ook zo overstuur/verdrietig dat ze het onderzoek hebben gestopt.
Ik heb een keer Moviprep gedronken, hier heb ik in totaal 15 uur over gedaan om het weg te krijgen. Door een verkeerde voorlichting van het ziekenhuis heb ik alles voor niks gedaan en kon het onderzoek weer niet doorgaan. Weten jullie misschien een drankje wat niet zo vies is of makkelijker is om weg te krijgen of een andere manier van laxeren? Phosphoral wil mijn internist niet voorschrijven omdat het minder veilig is
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.