Als je niet verkouden wilt worden, helpt het dan om mensen die al verkouden zijn niet bij je thuis uit te nodigen?
Mijn schoonmoeder is bang om verkouden te worden. Mijn vrouw en dochter zijn momenteel een beetje verkouden. Nu wil mijn schoonmoeder liever niet dat mijn vrouw en dochter bij haar in huis komen zo lang die verkouden zijn. Ze is bang dat ze dan aangestoken wordt. Ze gaat wel dagelijks boodschappen doen en heeft op andere manieren contact met andere mensen.
Vergroot het contact met mijn verkouden vrouw en dochter de kans dat mijn schoonmoeder ook verkouden wordt? Of zit zo'n virus gewoon 'in de lucht' en kun je er weinig tegen doen om het tegen te houden?
Als je schoonmoeder zwak van gezondheid is dan zou ik vrouw en dochter zeker bij haar weghouden in de periode dat ze verkouden zijn, maar als ze gewoon goed in staat om boodschappen te doen, dan loop te daar net zo veel kans om verkouden te worden.
Misschien niet zoenen met de verkouden personen. Want met zoenen en ook handjes geven besmet je sneller.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.