Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het wettelijk toegestaan om (één of meerdere dagen) ziekteverlof te nemen onmiddellijk na een dag waarop je officieel verlof nam?

Ik heb eens gehoord dat je na een periode van ziekteverlof niet aansluitend gewoon verlof mag opnemen. Ik vroeg mij af of dit klopt en of ook het omgekeerde (ziekteverlof na gewoon verlof) niet wettelijk is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Huh? Ziek is toch ziek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is soms een tikkie verdacht: alsof iemand een paar extra vakantiedagen erbij smokkelt, maar de wet zegt er niets over. zoals stippel schrijft: ziek is ziek.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je moet niet alles geloven wat MEN zegt.
Weet je zeker dat je al niet op je verlofdag ziek was? Als dat zo is en aannemelijk gemaakt kan worden dat kost het je geen eigen dag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ziek bent, ben je ziek en dan kun je dat bij je werkgever melden. Ziekte plan je niet, dus het kan gebeuren direct na je vakantie. Sterker, als je ziek wordt ín je vakantie kun je dat ook melden. Dan wordt je vakantiedag een ziektedag, en krijg je die vakantiedag terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding