Hoeveel mensen met een duidelijke cirkel na een tekenbeet krijgen ook daadwerkelijk de ziekte van Lyme?
Ik weet dat je in ieder geval besmet bent, de cirkel is een 100% bewijs. Maar wordt je dan ook daadwerkelijk ziek? Zo nee, hoeveel procent wordt het dan wel?
Officiele cijfers en onofficiele zijn interessant.
Ik weet dat zonder de kring het erg moeilijk is te bewijzen, omdat de test niet altijd uitsluitsel geven.
Daarom gaat het mij nu om hoeveel mensen met een bewezen besmetting daadwerkelijk ziek worden.
En hoe wordt dat gemeten? Want veel mensen krijgen pas na jaren verschijnselen. Worden deze meegeteld?
Toegevoegd na 6 uur:
Bedankt voor de antwoorden, helaas zit HET antwoord er niet bij (dit alles heb ik ook gegoogled en nog veel meer:-)
Mijn conclusie is:
het is niet bekend hoeveel mensen na een cirkel (daarom noem ik dat ook specifiek, want dan is de besmetting 100% zeker) wel en hoeveel geen lymeklachten krijgen.
Ik weet dat de klachten zeer divers kunnen zijn en de vorm kunnen krijgen van ALS, ME, Reuma, Fibromyalgie, dementie etc. Dit maakt het beoordelen natuurlijk erg moeilijk. Toch ben ik benieuwd of er cijfers zijn. Waarschijnlijk niet.
Toegevoegd na 6 uur:
Bedankt voor de antwoorden, helaas zit HET antwoord er niet bij (dit alles heb ik ook gegoogled en nog veel meer:-)
Mijn conclusie is:
het is niet bekend hoeveel mensen na een cirkel (daarom noem ik dat ook specifiek, want dan is de besmetting 100% zeker) wel en hoeveel geen lymeklachten krijgen.
Fijn! Mocht je ze wel hebben/krijgen, google dan eens op Ilads bij de lyme verenigingen...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.