bypass operatie na een angio?
Beste dames en heren,
mijn opa is ernstig ziek, hij ligt nou momenteel in een ziekenhuis in Turkije.
10 jaar geleden kreeg hij een hartaanval, waarna er een angio moest worden uitgevoerd, dit bleek onsuccesvol en zijn rechterbeen moest eraf, ook moest hij 3 dagen per week de dialyse in. Wat we ook hebben gedaan, hij stopte niet met roken.
Afgelopen maand gingen hij en mijn oma op vakantie naar Turkije, eerste dag ging nog goed, maar de dagen daarna heeft hij geen minuut geslapen heeft is ons verteld. Wat bleek, er moest weer een angio worden uitgevoerd, dat is dus vandaag gebeurt. Probleem was alleen, dat na de angio bleek dat hij ook nog een bypass operatie nodig had, ik weet nou niet of mijn opa dat aan kan.
Hij is al aardig op leeftijd (74) en heeft veel ziektes meegemaakt, vooral in zijn laatste jaren. het is een kettingroker, die maar niet kan stoppen
We hebben de Zilveren Kruis gebeld en zei zeiden dat ze met de doctors daar zouden communiceren of hij een vliegreis terug naar Nederland aan kan, zodat hij hier kan worden geopereerd.
Volgens die doctoren daar is er een kans van 7% (vooral door het roken ) dat hij het niet haalt, maar mijn tante die mee was zegt dat hij er heel slecht aan toe is.
Heeft iemand wel eens zoiets meegemaakt, of weten jullie uberhaupt wat over een bypas operatie, vertel het me alsjeblieft. ik heb er namelijk geen kaas van gegeten.
Moeten we ons zorgen maken, of valt het allemaal wel mee?
bvd,
jules
Toegevoegd na 1 minuut:
excuus voor lap tekst
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.