Mijn bloedsuiker wisselt te sterk. Heeft iemand ervaring hiermee? zie uitleg.
2 jaar geleden is bij mij diabetes geconstateerd. Ik ben met medicijnen begonnen om de bloedsuikerspiegel te verlagen. In het najaar van 2010 ging het best goed met mijn suiker, een gemiddelde waarde van 7. Bij de controle van december 2010 bleek mijn suiker nuchter weer rond de 10 te zitten. De controle daarna (febr.) was de suiker nog steeds rond de 10 en werd ik via een diëtiste op dieet gezet. Dit dieet volg ik netjes, maar omdat ik zoveel problemen had met zien (dan weer scherp, dan weer wazig) heb ik mij tussentijds laten testen. Te hoog, dus eerder op controle. Nu was mijn suiker 11.1 nuchter. Mijn diabetes verpleegkundige wil mijn medicijnen niet aanpassen, omdat ik ook regelmatig last heb van licht worden in het hoofd en het idee heb dat ik neer ga vallen. Dit zou dus kunnen duiden op een te lage suiker. Zij gaat nu overleggen met de diëtiste en ik krijg binnenkort een bloedglucose meter om voor een week of 2 een dagcurve te maken. Momenteel slik ik 3x daags 850 mg metformine en 1x daags 4 mg glimipiride. Heeft iemand hier ervaring mee en kan mij misschien vertellen wat me te wachten staat? Nog strenger diëten (maar ja, ik wil ook nog wel een beetje leven) een hogere doses medicijnen of insuline gaan spuiten? Het blijft gewoon zo'n rotziekte, je voelt je goed, alleen als het 'te laat' is voel je je slecht. Ik heb best moeite om hier goed mee om te gaan.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.