Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een tijd Laxeermiddel gebruikt, ik heb daar 2 vragen over 1. als ik nu ga bloedprikken kunnen ze dat dan zien? 2. Heb je dan Anorexia/ Bolimia?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben 13 jaar en 163, ik weeg 47 kilo! ik zat er laats aan te denken als er iets met me gebeurt en ze moeten bloedprikken, of ze dan zien dat ik laxeermiddeL gebruik...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Ziekten
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Voor bloedprikken hoef je geen angst te hebben, daar zal men niets in vinden. Wat het met je lichaam doet daarentegen...
En inderdaad, als je overmatig bezig bent met laxeermiddelen te slikken kan je Anorexia en Boulemia ontwikkelen.
Probeer ermee te stoppen! Waarschijnlijk ben je een mooi meisje, perfect op gewicht dat zich een hoop onzin laat aanpraten door leeftijdsgenoten.
Hieronder vind je meer uitleg over jouw probleem:

Toegevoegd na 3 minuten:
Hierbij nog een goede link met uitleg over laxeermiddelen:

Toegevoegd na 5 minuten:
De eerste link is blijkbaar verdwenen. Ik probeer het nog eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In bloed kun je niet zien of je laxeermiddelen hebt gebruikt, laat staan welk soort. Wel kun je er een verstoord evenwicht van lichaamszouten mee opsporen die door overmatig gebruik van laxeermiddelen in de hand kan worden gewerkt. Als je die laxeermiddelen gebruikt hebt om af te vallen dan zou je best eens een eetstoornis kunnen hebben, zeker als je volgens objectieve normen niet te zwaar bent.

Toegevoegd na 3 uur:
Je hebt een BMI van 17,7. Dat is normaal voor een meisje van 13. Je bent nog in de groei dus je zult nog een aantal kilo's aankomen. Afvallen moet je beslist niet en met veel soorten laxeermiddelen ondermijn je je gezondheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van eender welk laxeermiddel vind je in je bloed eigenlijk niks terug, of je moet er heel specifiek naar op zoek zijn. Bij een normale bloedcontrole is dat nooit het geval.

Het feit echter dat je blijkbaar probeert het verborgen te houden, en dat je zelf al naar de bekende weg vraagt, kan niet anders dan betekenen dat je inderdaad een eetstoornis hebt danwel er heel hard eentje aan het ontwikkelen bent, en dat er in elk geval sprake is van een obsessie met gewicht en een heel foute poging af te vallen.

Ik hoop dat het feit dat je bloed laat prikken betekent dat je bij de dokter loopt /hulp aan het zoeken bent, want daar kun je inderdaad beter een veel te vroeg mee zijn dan een beetje te laat./
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar wil ik nog een waarschuwing aan toe voegen, gebruik van laxeermiddelen.

het licht er wel aan welk soort je gebruikt, maar de normale tabletten bij de drogist, zijn bij langdurig

gebruik id gevaarlijk voor je gezondheid. je kan er luie
darmen van krijgen. waardoor ze niet meer naar behoren
werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing