Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

koude voeten zweten bij inspanning vlekken zien zou het dan suiker ziekte kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Wat mij betreft kan dat best, maar het kan ook slechte bloedsomloop, bloedarmoede, of weet ik wat nog meer zijn. ga gewoon naar de huisarts, dan weet je het zeker. Dat is toch prettiger dan je zorgen maken om misschien niks bijzonders
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
i rest my case :-) +
Ja,dat zou kunnen, net zo als veel andere ziektes. Ga even langs de huisarts en je weet zo of het diabetes is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook overgewicht zijn.

Het kan vanalles zijn.

HUP naar de dokter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kunnen zeker diabetessymptomen zijn maar ook hoge of lage bloeddruk, bloedarmoede, vitaminegebrek, stress en nog een aantal aandoeningen om de lijst niet al te lang te maken.

Je vraag is een uitstekend antwoord op de openingszin "wat scheelt eraan?" van je huisarts, die je ongetwijfeld nog een aantal vragen zal stellen en mogelijk wat aanvullende dingen doet om een adequaat antwoord op je vraag te geven. Het kan nooit kwaad om wat urine mee te nemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou van alles kunnen zijn, daarom raad ik je ook aan om een bloedcontrole te laten uitvoeren deze zal veel meer duidelijkheid geven wat wij je kunnen geven.
Indien het bloedarmoede is kan dit verschillende factoren zijn zoals minder erge ziekten tot zeer ernstige ziekten.

Het is niet altijd suikerziekte met die symptomen wat je vernoemt. Als je zweet bij inspanningen en vlekken zien en ook waarschijnlijk dus snel moe bent bij inspanningen kan dit echt wel duiden op bloedarmoede.

Bloedarmoede kan ook komen door te weinig ijzer of vitamine B die de aanmaak van de rode bloedcellen stimuleren. Ook kan het andere ziekten zijn want ene bloedarmoede is niet altijd de rode cellen deze kunnen de witte cellen en ook de bloedplaatjes omlaag zijn. Dit voel je niet juist kan je wat langer ziek zijn indien je ziek bent, en de bloedplaatjes voel je ook niet indien die laag staat juist snel blauwe plekken of eens een bloedneus enz.

Maar daar spreek je niet van in je tekst dus het kan ook alleen de rode cellen zijn te weinig ijzer of vitaminen kunnen daarmee helpen of indien het iets ernstige is en je er snel bij bent is het misschien nog te genezen. Wacht dus niet te lang om naar de huisarts te gaan.

Dus ik raad je sterk aan om even ene bloedcontrole te laten uitvoeren daarin zal heel wat duidelijkheid je bieden. Vele mensen wachten jammer genoeg te lang en vinden het maar kleine en lage klachten tot wanneer ze te horen krijgen dit wel eens zeer ernstige te kunnen zijn. Dus raad je nogmaals aan om even naar de huisdokter een bloedcontrole te laten afleggen en laat me zeker iets weten indien je dit hebt gedaan.

Groeten Ritchie
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding