Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welke soort hond is het beste voor mijn gezin?

mijn dochter heeft een allegie voor honden. dit slaat op haar lucht wegen. mijn zoon heeft een vorm van asperger. hij krijgt het advies van school een hond thuis te hebben... welke hond is goed? of juist helemaal niet, gezien mijn dochter?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Ziekten
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De labradoodle zou voor uw gezin misschien zeer geschikt zijn (labrador en poedel gekruist). Deze honden schijnen allergievrij te zijn en ze worden ook zeer geadviseerd in gezinnen waar een kind aanwezig is met een stoornis in het autistisch spectrum, zoals b.v. asperger. Dit komt omdat deze honden stemmingen heel erg goed aan kunnen voelen en zich daarop aan kunnen passen. Ik heb laatst zelf over deze honden allerlei informatie opgezocht op internet (google), omdat er in ons gezin ook sprake is van én allergieën én autisme. Deze honden zijn wel erg prijzig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Als uw dochter allergisch is voor honden, dan is het niet verstandig, om dan toch een hond in huis te halen. Hoe goed het ook voor uw zoon zal zijn.

Voor uw zoon kunt u alternatieven bedenken. Misschien is er in de buurt wel iemand met een hond, die door uw zoon op regelmatige basis kan worden uitgelaten.
14 jaar geleden
Uw dochter heeft eigenlijk een allegie voor de huidschilvers van een hond. Wat moet u dus doen? Een hondenras zoeken die heel weinig huidschilvers achterlaat.
Er zijn genoeg mensen die een honden allegie hebben en toch een hond hebben. Je moet alleen wel het juiste ras nemen.
Bij de bijgevoegde link staat onderin een tabel met wat voorbeelden.
Let er wel op dat als je 1 van de rassen neemt je een raszuivere hebt!

Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
U kunt uw dochter tabletjes tegen de allergie geven. Als hond zou ik een labrador nemen, zacht, aardig en onwijs kindvriendelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die hond van Barack Obama kan ook bij kinderen met een allergie. Zijn dochter is ook allergisch, maar deze hond is geen probleem. Portugese waterhond.

http://godelieveigodt.skynetblogs.be/archive/2009/04/15/nieuwe-hond-barack-obama.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien de allergie raad ik een hond echt heel erg af, want daar zal ze dan heel veel last van gaan krijgen. Waarschijnlijk zal dat uiteindelijk betekenen , dat de hond weg moet, met alle gevolgen van dien!

Ik vind het eerlijk gezegd een vreemd advies van school. Een hond nemen heeft een grote impact en is niet iets als een broodje kaas aanschaffen.
Hij/zij moet opgevoed worden, heeft goede leiding nodig, kost veel geld en heeft veel verzorging nodig en is zeer aanwezig in een gezin.

Ik neem aan, dat je zoon een maatje nodig heeft. Is een cavia of een konijn niet een betere optie?
Weet je zeker, dat je zoon een dierenvriend is? Mijn zoon heeft asperger, en hij is helemaal niet geïnteresseerd in dieren. Hij vindt ze eng en onvoorspelbaar.

Gezien je laatste zin: ben ik helemaal met je eens dus: Niet doen!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een zeehond..

Lekker weinig haren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moortje , ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd , maar ik heb gehoord dat poedels niet schilferen en verharen . I ka het in mijn boeken opzoeken . Hoe manifesteert de allergie zich . Ik ben zeer tegen medicijnen . Ze helpen dikwijls voor het ENE en veroorzaken weer iets ANDERS .

Toegevoegd na 1 minuut:
ik ka = ik ga
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Poedels verharen niet tot nauwelijks, de meeste mensen met allergische reacties hebben daar dan ook geen last van bij poedels.

Probeer een afspraak met iemand te maken die een (of meerdere) poedel(s) heeft. Dan zal snel blijken of ook je dochter geen last van haar allergie heeft in de nabijheid van 'n poedel. Sommige fokkers van poedels maken, om deze reden, ook vaak een vrijblijvende afspraak met potentiele kopers van een pup.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing