Mijn moeder d'r Co2 is veel te hoog, en zit 24 uur per dag aan de zuurstof. Wat gebeurd er als je zuurstof hoger gaat zetten, wordt Co2 dan nog hoger.
Mijn moeder heeft een chronische ontsteking aan haar rechterlong, en heeft al heel vaak vocht weg laten halen maar blijft toch terugkomen. Nu krijgt ze prednison om die ontsteking stabiel te houden, en op de foto's is te zien dat dat ook is. In augustus 2010 viel ze heel veel in slaap, en als je maar een minuut niet tegen haar praten dan sloot ze haar ogen weer. Ik heb toen de huisartsenpost gebeld, en die kwamen gelijk. Haar zuurstofgehalte was maar 62 en haar Co2 was veel te hoog, de arts zei toen als je niet had gebeld dan was ze in een soort coma geraakt en had je haar waarschijnlijk de volgende ochtend dood gevonden. Ze heeft toen op de IC gelegen en naar een week mocht ze weer op de zaal en naar 2,5 week mocht ze weer mee naar huis. Maar wel met 24 uur per dag aan de zuurstof op nummer 1. Nu zijn we 6 maanden verder en ze heeft al 3 longontstekingen te verduren gehad en is nu weer met antibiotica bezig voor een longontsteking. Ze heeft het heel erg benauwd, heeft geen puf om het slijm op te hoesten en loopt alleen nog naar de bank en naar de wc en slaapt bijna de hele dag. Vandaag moeten we eindelijk naar de longarts. Mijn moeder zegt zet het zuurstof dan hoger, dan heb ik het niet zo benauwd. Maar mij lijkt als je dat gaat doen dat dan ook die Co2 weer veel te hoog wordt omdat de longblaasjes niet goed meer functioneren, en die Co2 niet goed het lichaam verlaat. Waardoor ze zichzelf een soort of vergiftigd. Wat kunnen ze nu nog doen. Een hele bange Monique...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.