Heeft er iemand nog tips om seborroisch eczeem in het gezicht te kunnen bestrijden?
Al heel mijn leven heb ik last van seborroisch eczeem. let wel, dit is hormonale eczeem, ik heb er dus eigenlijk alleen last van (rode plekken met schildertjes in het gezicht naast de neus, op voorhoofd en in mondhoeken..lelijk!!) net vòòr ik mijn regels krijg en tijdens mijn regels, maar het kan soms zò hardnekkig zijn dat ik het niet wegkrijg. Mijn dokter raadt me al jaren aan om het alleen te houden bij Fucicort zalf. Ik mag er geen crémes aan doen terwijl ik die eczeem heb, ook al droogt de huid in het gezicht sneller uit in de winter. Wat ik wel nog heb gelezen op verschillende websites is dat regelmatig drinken van rooibosthee dat zou kunnen behelpen, zelfs zo goed da tik er voor de rest van mijn leven vanaf zou kunnen geraken. Mispoes! Ik drink dagelijks rooibos, minstens twee kommen en gebruik Fucicort zalf telkens wanneer die eczeem terug komt, maar het BLIJFT maar terug komen en ik wil er gewoonweg -volledig- eens van af geraken!
Iedere tip is welkom!
Toegevoegd na 43 seconden:
*schilfertjes (niet 'schildertjes' hé..)
Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb het met mijn dokter hier ook nog over gehad, en seborroisch eczeem zou ook de oorzaak kunnen liggen bij de nieren en lever. Ik ga later nog terug bloed laten nemen of alles daar mee in orde is, maar met seb. eczeem moet men eigenlijk kijken naar het 'volledige plaatje' (allergie, astma, hormonen) vooral.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.