Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe loopt men in het algemeen terminale kanker op?

Iemand had mij gevraagd dit te googlen in een paniek aanval, terwijl ik loop te googlen zoek ik terwijl hier nog eens.
Ik wil niet grof zijn naar mensen die geconfronteerd zijn hiermee, dat is het laatste wat ik wil!
Maar hoe kan een kanker gezwel overgaan naar terminale kanker or hoe loop je een terminale kanker op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het láátste wat je moet doen voor iemand met een paniekaanval, is alle manieren voor hem opzoeken waarop iemand dood kan gaan! Ik vind het lief dat je diegene probeert te helpen, maar de antwoorden zullen zijn paniek alleen maar voeden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terminaal betekent (in deze context) : Uitbehandeld.
Er is geen andere behandeling meer dan pijn bestrijding mogelijk. Het is een fase in de ziekte, geen aparte soort ziekte dus.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kanker is kanker. Elke vorm van kanker kan terminaal worden. Dit is wel sterk afhankelijk van het soort kanker en het stadium waarin deze is ontdekt. Vele uitzaaiingen of metastasen zorgen ervoor dat kanker in een terminale fase komt.

Met andere woorden... als de ziekte niet meer behandelbaar is en de dood tot gevolg heeft noemen ze hem terminaal
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Twammy haar antwoord is helemaal correct. Als aanvulling hierop wil ik opmerken dat sommige kankersoorten vaak in zo'n laat stadium klachten geven dat het dan al niet meer te behandelen is en zich dus in een "terminaal" stadium bevinden. Alvleesklierkanker en eierstokkanker zijn wat dat betreft berucht.

Even los daarvan: als iemand een paniekaanval heeft helpt het absoluut niet om te gaan googelen waar je allemaal dood aan kunt gaan. Bied diegene liever een wat afleiding te zoeken of professionele hulp te vragen om van deze paniekklachten af te komen. Het is niets om je voor te schamen, maar wel heel vervelend voor die persoon.

Toegevoegd na 34 seconden:
een = aan

Toegevoegd na 3 minuten:
Even voor de duidelijkheid: kanker "loop" je niet op, net zoals een verkoudheid. Je krijgt het gewoon, als je pech hebt. Je kunt de kans verkleinen door gezond te leven, niet te roken, etc. Maar dan nog geeft dat geen garanties. Ook door je zorgen hierover te gaan maken zul je de kans heus niet verkleinen.

"De mens lijdt nog het meest, door het lijden dat hij vreest" (-;
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terminale kanker is n fase van de ziekte kanker,en wel de laatste. Men kan helaas niks meer voor je doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nog niet helemaal duidelijk waarom mensen precies kanker krijgen, wel kent men een aantal factoren die bevorderend zijn.
Maar als factor X erg bevorderend is, zijn er ook altijd wel mensen voor wie dat niet geldt (denk aan het eeuwige voorbeeld 'mijn opa rookte tot z'n 93e en ging toen dood aan griep').
Dus over het 'algemeen' valt al weinig te zeggen, naast dat dat voor veel vormen kanker redelijk verschilt en niet elke kwaadaardige tumor per se of even snel of op dezelfde manier tot de dood leidt.

Een eventuele volgende keer kun je misschien beter googlen op paniekaanval...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding