Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben heel erg vaak ziek. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Ik ben heel vaak ziek, heb asthma en slaap slecht (kom niet in slaap). De huisarts kan niks vinden. Er is niks aan de hand met mijn afweersysteem, ik ben niet allergisch voor iets, ik heb geen last van Pfeiffer, en ik heb geen tekort aan ijzer in mijn bloed.
Weet iemand wat ik eraan kan doen om minder vaak ziek te zijn? Ik mis gewoon echt teveel op school.
O ja, ik ben vaak ziek in de weekenden en vakanties. Dan stort ik gewoon in.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (14)

Als de dokter het niet weet kunnen wij het zeker niet weten.Ik zou gewoon een second opinion laten doen bij een andere arts.Misschien dat je eigen arts iets over het hoofd heeft gezien,dat zijn ook mensen en die maken dus ook fouten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
vervelend voor je, begin maar eens met veel groene groente, en veel fruit te eten..
deze bevatten veel vitamine ... elke dag een lekker wandeling maken.. en voor je gaat slapen nog een 15 minuten naar buiten.. neem een beker kamillethee voor je gaat slapen, dat werkt goed..
en niet teveel aan denken dat je steeds ziek bent, soms is het ook een beetje psygisch ... sta volop in het leven, en zie de positieve kant ervan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eet je gezond? Ontspan je je voldoende? Beweeg je voldoende? Heb je voor zover mogelijk een beetje een vast leefritme (ongeveer dezelfde tijden opstaan en naar bed gaan)?
Als je astmatisch bent, kun je soms vatbaarder lijken voor andere ziektes, vooral luchtweginfecties.
Maar je beschrijft dat je 'instort' op de momenten dat je rust hebt, dat klinkt alsof je te druk bent of je te druk maakt doordeweeks.
Wie weet helpt het om te gaan sporten, of misschien kun je je huisarts vragen of z/hij denkt dat het zin kan hebben om eens naar een psycholoog of zo iemand te gaan?
Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan je alleen maar aanraden om naar een klassiek homeopaat te gaan. Die kijkt naar je hele lichaam, je hele voorgeschiedenis en geeft je hierop een middel.
Bij ons in de familie heeft dit al veel mensen geholpen, ook mijn eigen gezinnetje. Succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou je licht eens in het homeopatische circuit kunnen opsteken. Ga eens naar een homeopatisch ARTS (dus wel iemand die geneeskunde heeft gestudeerd). Vaak kunnen zij nog wel helpen bij onbegrepen klachten waar de reguliere geneeskunde geen antwoord meer op heeft.

Meer info over homeopathie: http://homeopatisch-arts.com/homeopathie/index.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel jongeren moeten wel erg veel tegenwoordig; ik zou er ook niet van kunnen slapen als ik zoveel dingen moest.
Misschien is dat bij jou ook het geval en als je altijd te weinig slaapt heb je weinig weerstand en word je snel ziek.
Misschien moet je je gewoonten en verwachtingen eens onder de loep nemen en het een en ander schrappen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals hier wel meer staat zou ik goed en gezond eten, naar buiten. Zo weinig mogelijk stress want dat is meestal ook een groot probleem bij ziek zijn. Verder, frisse lucht en genietmomentjes, misschien ben je teveel bezig met wat je allemaal moet doen. Geniet van het leven dat je hebt. dat werkt heel goed tegen stress
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar een ostopaat, zou echt kunnen helpen bij je.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste waar ik aan dacht was stress: je zegt dat je slecht slaapt en slecht in slaap kan vallen. Niet slapen het meer te maken dat je hoofd nog volzit met gedachten waar je het erg druk mee hebt. Dit bevestig je nog een keer in de laatste zin van je vraag, dat je vaak ziek bent in de weekenden en vakanties. Alsof je door de week en tijdens het werken (school) het "vol moet houden". Dit zijn klassieke symptomen richting een burn-out.

Ik zou je kunnen aanraden om te gaan beginnen met TaiChi of QiGong. Als dit te "slap" voor je is, dan kan je ook gaan beginnen met WuShu (de Chinese KungFu). Aikido zou ook iets goeds met je doen.
In deze systemen weer beter omgaan met je gedachten, en ben je ook lichamelijk bezig om een betere afweersysteem te krijgen.

Kennelijk heb je altijd erg veel zorgen, of zelfs angsten. Waar komt dit allemaal vandaan?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ik jou was zou ik naar een goeie dokter gaan en je helemaal laten onderzoeken het kan in een klein hoekje zitten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook.
We hebben gewoon een slechte weerstand. Probeer vol te houden , sporten voor je conditie en B complex en ABC vitamines te nemen(kun je bij o.a Etos , kruidvat kopen) Zelf neem ik dagelijks 3 verschillende vitamines en ben echt veel actiever dan zonder.

En als je ziek bent , gewoon naar school gaan sinds je dan gaat "wennen".
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iltshi, wat vervelend voor je. Je zou eigenlijk jong en actief moeten zijn! Balen zeg. Je vriendinnen kunnen wel van alles doen en jij bent te moe.
Ik vind het wel goed van je dat je toch zelf op informatie uitgat. Wie weet hè?

Je bent al onderzocht en daar kwam niks uit. Ben je ook getest op ziekte van Lyme? Dat wordt niet standaard gedaan maar je weet maar nooit...
http://www.lymenet.nl/info/symptomen-ziekte-van-lyme.htm

Wat me opvalt: je bent ook vaak ziek in weekenden en in vakanties. Dus als je even rust hebt van school. Vergt school mogelijk TE veel energie van je?

Goede tips voor een vitaminerijke en gezonde levenswijze zijn hier al gegeven. Daar sluit ik me aan!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand in een situatie met veel druk is continu bezig om dan tegendruk te geven om zo evenwicht te creëren . Als die oorspronkelijke druk dan wegvalt (vakantie of weekend) is je lichaam en geest nog steeds bezig te drukken en dan is het evenwicht weg en val je om. Dat is de verklaring van het feit dat veel hartaanvallen aan het begin van vakanties voorkomen. Jouw verhaal lijkt daarop in die zin dat je je geestelijk druk maakt (slecht slapen) en op momenten dat je rust hebt dat dan de ziekte toeslaat. Daarom is het ook logisch dat de arts niets lichamelijks vindt. Ik denk daarom dat het geen kwaad kan om het psychologische circuit in te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wellicht moet je je leven eens goed op orde brengen, kijk eens naar mensen die geen keuze hebben en vergelijk het met jou eigen leven. mischien is dit jou antwoord.
maar nuit aan vremden vragen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding