Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je aids ?

Hoe kom je aan aids ? dat kan toch niet dat je onveilig gevrijd hebt altijd met dezelfde partner en dan hiv hebt.

Toegevoegd na 2 minuten:
want ze zitten altijd te zeggen zonder condoom raak je aan aids en ken veel mensen die zonder doen en geen 1ne daarvan heeft hiv aids enzo

Toegevoegd na 12 minuten:
dus als je allebei geen aids hiv of soa hebt kan je niet van deze ziektes hebben en hoe komt dat die ziekte eigenlijk bestaat als je het niet kunt krijgen door onveilige seks te hebben. Ik dacht eerst als je zonder condoom of andere spullen doet dat je dat kon hebben dan zomaar :s

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Ziekten
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Er zijn grofweg vier manieren om aids te krijgen :

- bloed/bloed of bloed/spermacontact met een persoon die besmet is met HIV (bij sex of een ongeval bijvoorbeeld)
- een bloedtransfusie met bloed dat met HIV besmet is (komt in Nederland eigenlijk niet meer voor, maar elders in de wereld nog wel)
- Geboren worden uit een moeder die HIV-besmet is.
- Het gebruiken van dezelfde injectienaald als iemand die HIV-positief is, bijvoorbeeld via drugsgebruik.

Je krijgt geen aids van sex zonder condoom an sich ; uitsluitend van sex zonder condoom met een persoon die HIV heeft. Dat laatste kun je echter niet zien aan de buitenkant, en je moet mensen tegenwoordig ook niet meer op hun blauwe ogen geloven. Ook kun je heel lang HIV-positief zijn zonder dat te weten.

Als je altijd sex hebt met dezelfde ,niet besmette partner, kun je nooit maar dan ook nooit aids van hem of haar krijgen. TOT een van jullie besmet raakt via een andere weg of andere partner, uiteraard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kunt ook geboren worden met HIV of aids. Als je partner daarmee geboren is dan kun je dat alsnog krijgen via onveilige seks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je onveilig gevrijd hebt dan krijg je HIV Nouja dat krijg je niet zomaar maar als de man het heeft kan jij het ook krijgen Als je HIV Hebt kan je Aids krijgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook al ben jij monogaam, jouw partner kan wel vreemdgaan met andere mensen en dan kan hij je besmetten met een SOA.
14 jaar geleden
Als allebei de partners geen andere seksuele relatie hebben, dan elkaar, dan krijg je geen aids. Als je voor de aanvang van de relatie een SOA test hebt laten doen en deze negatief bleek te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onveilig sex met onbekende kan aids als gevolg hebben. Als je een vaste relatie hebt en geen van beide gaat vreemd kan aids voor 99% niet optreden. Ik wil niet zeggen voor 100% maar de kans dat je toch op een of andere manier besmet wordt is zeer klein.
14 jaar geleden
Als je allebei geen aids hebt, en je vrijt alleen met elkaar dan krijg je geen aids.

Ik heb al eerder op GV hier iets over geschreven, en ik kreeg toen half GV over me heen.

Er is een wetenschapper die de volgende verklaring heeft gegeven, die volgens mij de enig juiste is. En waarschijnlijk volgens heel veel mensen meer. Maar de farmacie verdient dik aan de aidsremmers, dus die willen het virussprookje wel intact houden. De betreffende wetenschapper is vreselijk behandeld, baan kwijt, naam kwijt.

Wat stelde hij. Als mensen anaal sexcontact hebben, komen er lichaamsvreemde eiwitten in het darmkanaal.
Het is iedereen wel bekend dat het darmstelsel vreselijk snel medicijnen bv kan opnemen. Als die lichaamsvreemde eiwitten in de darm komen, gaat het lichaam zich verzetten en deze vernietigen. Als het steeds dezelfde soort zijn, zal het lichaam dit vol kunnen houden, maar hebben mensen wisselende sexpartners en vaak anale sex, dan gaat het lichaam het opgeven, het immuunsysteem klapt. Bij elke conditie horen virussen, en bij deze conditie dus ook. Als je immuunsysteem het niet meer doet, dan heb je geen weerstand meer tegen elke voorbijkomende ziekte.

Aids is ook duidelijk het eerste in de homosexuele scene ontstaan.

Dus als je beiden op aids bent getest, ik zou een veilige marge nemen, en het na een tijdje nog eens laten testen., voordat je onveilige sex hebt met elkaar hebt, dan krijg je geen aids.
Je kan natuurlijk ongewenst bloed-bloed contact hebben, met iemand met aids, maar dat is een heel erg kleine kans.

Het komt er dus op neer dat promiscue gedrag ongezond is. Want zelfs met condoom kan het nog anders het lichaam besmetten. Ik treed niet te veel in details.

Misschien maak ik het niet meer mee, maar ik ben ervan overtuigd, dat we eens tot dit inzicht komen.
Het is namelijk logisch.

Toegevoegd na 1 dag:
• Door te focussen op hiv faalde de voorlichting omdat andere risicofactoren niet werden belicht. Mensen met aids of die risico liepen dit syndroom te ontwikkelen hebben, in de veronderstelling dat alleen het vermeende virus moest worden bestreden, niet of onvoldoende de noodzaak ingezien zich te bekommeren om leefstijlfactoren of andere belastende omstandigheden. Door te weigeren deze factoren integraal onderdeel te maken van het aidsbeleid zijn vele onnodige slachtoffers gevallen;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om besmet te raken met het HIV-virus (dan heb je nog geen AIDS) moet je haast moeite doen. Je raakt vele malen makkelijker besmet met Hepatitis B. Besmetting met HIV loop je wel makkelijker op als je wisselende contacten hebt want je sekspartners kunnen ook vele wisselende contacten hebben. Gebruik in die gevallen altijd een condoom maar heb je al tijden een vaste partner en weet je dat die geen HIV heeft dan is dat niet nodig om besmetting met HIV te voorkomen. Als je met de keizersnee geboren bent uit een HIV-besmette moeder dan heb je in principe zelf geen HIV, voor de volledigheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing