Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is roos een ziekte/aandoening? En wat kan er gebeuren als je roos niet behandelt?

Toegevoegd na 37 minuten:
Graag ook het tweede deel van de vraag beantwoorden!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Ziekten
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De meeste mensen met roos hebben seborrhoisch eczeem. Dat is een overgevoeligheid voor een schimmel op de hoofdhuid. Iedereen heeft die schimmel van nature op zijn huid, maar mensen met roos kunnen er niet zo goed tegen. Daarom kunnen zij het beste anti-roos shampoos gebruiken waarin een werkzame stof zit tegen schimmel zoals seleniumsulfide, octopirox of zink pyrithione

Toegevoegd na 3 minuten:
Dus even letterlijk je vraag beantwoorden: het is een aandoening ja.

Toegevoegd na 3 uur:
Ok, voor het tweede deel van je antwoord: als je er niets aan doet blijf je jeuk houden. De schilfers zullen zich opstapelen. Dit kan tot ontstekingen leiden en uiteindelijk (tijdelijke) kaalheid.

Maar dit alles is wel afhankelijk van de mate waarin je last hebt van de aandoening en hoeveel je krabt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij roos is het tempo waarin je huis zich ververst hoger dan normaal. Daar is weinig aan te doen. Het enige wat je kan doen is het resultaat van die verversing (de schilfers) met een goede shampoo te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou dat wordt voor mij dan een ervaring-antwoord.
ik heb namelijk zelf last van roos.

Een schimmel die bij kinderen 'berg' wordt genoemd.
Het kan ontzettend gaan jeuken en er kunnen kale plekjes ontstaan wanneer je de schimmel niet weg wast en dikke lagen zou laten zitten.
De meeste mensen willen dat niet.
Ik zelf heb van alles geprobeerd om het te verminderen want het is een aandoening en het gaat niet over.
Bij stress kan het jeuken en de schilfers toenemen.

Omdat je met het krabben, wat je beter niet kunt doen, de huid niet open wil halen is het verstandig om een hele zachte, natuurlijke shampoo te gebruiken en deze vooral heel goed uit te spoelen.
Zelf gebruik ik de helemaal puur natuur shampoo van G&W en daar is de jeuk minder door en het verminderd de schilfer-vorming bij mij.

Ik neem aan dat het voor iedereen anders is dus ik kan je alleen mijn eigen ervaring geven.

succes,
Laura

Toegevoegd na 4 minuten:
ohja! roos is overigens ook besmettelijk dus wanneer je iemand anders borstel of kam gebruikt zou die persoon als die er gevoelig voor is het ook kunnen krijgen.
Het blijft een schimmel.

Toegevoegd na 15 minuten:
volgens mij heb ik de verkeerde gegevens in mijn antwoord geschreven.
even los van elkaar:
ik heb roos en schilfers mijn kind heeft last van berg.
ik heb ze in mijn antwoord verward met elkaar,
excuus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing