Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb al 2 dagen een heftige hoofdpijn en pijn in mijn nek en achter mijn oren wat zou het kunnen zijn ?

Als ik buk doet het heel erg pijn in mijn hoofd en als ik ff schud mijn mijn hoofd omdat mijn haren of zo in de weg zit doet het heel erg pijn in mijn hoofd.

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik ben niet verkouden , ik had het erbij geschreven maar is iets niet goed gegaan sorry.

Alvast bedankt voor de reacties.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Ziekten
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik vind dit klinken als verstopten holten, waarschijnlijk voorhoofdsholten.

Een beetje verlichting kan geven spoelen met zout water (door je neus, ingewikkeld en als je er niet aan gewend bent niet zo'n fijn proces).
Misschien moet je dus eerst naar de huisarts om het te laten nakijken. Stomen kan trouwens ook iets helpen als je iets in huis hebt van dampo of zo. als het dit is duurt het wel een paar dagen voor het over is.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een erge verkoudheid of opgezette lymfeklieren..
Toch zou ik even een afspraak maken bij de huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook een bijholteontsteking zijn of een voorhoofdholteontsteking. De echte bijholteontsteking en/of voorhoofdsholteontsteking geeft immense hoofdpijn bij voorover buigen. Deze hoofdpijn zit meer tussen de ogen, ter hoogte van het voorhoofd en in het wanggebied dichtbij de neus. De holtes hoeven niet bacterieel ontstoken te zijn maar kunnen ook gewoon verstopt zitten, bijvoorbeeld bij een virusinfectie zoals een (neus)verkoudheid. Ook kunnen opgezette neus- en keelamandelen hoofdpijn geven omdat ze de beluchting belemmeren. Bijholte-hoofdpijn kan weken tot maanden aanhouden, en wordt dikwijls onterecht onder de noemer stress en spanningen geplaatst omdat de bijholtes op rontgenfoto's in de meeste gevallen 'schoon' zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn dat het een spier is in de nek of schouders.
Wat je kan doen, is onder de douche de straal op je nek zetten, en heel langzaam rondjes draaien met je hoofd. Vervolgens zorgen dat de nek/ schouders warm blijven. Als dit niet werkt, toch maar eens naar de huisarts gaan. Paracetamol helpt ook tegen de pijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij problemen met je lever/gal, zijn mensen vaak duizelig, hebben hoofdpijn, bij bukken een bonzend gevoel, nekpijn, soms aan een kant, maar kan ook aan beide kanten en achter de oren, waar de nek eindigt.
Het verbetert als er gegeten wordt, het is erger in de ochtend bij het opstaan.
Het is vaak erger na een paar biertjes of glazen wijn.
Grote behoefte aan slaap, gaan liggen, ogen dicht doen.
Concentratie problemen.

Mocht je dit herkennen, dan geen gebakken en gefrituurde dingen meer eten, licht eten, in de ochtend geen brood, maar yoghurt en fruit.
Veel water drinken, en rode grape fruit eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet verkouden bent zou het kunnen zijn dat er iets is in je hersenen, als ik jou was zou ik ff naar de dokter gaan, die weet denk ik heb beste wat het is en wat je er tegen kan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing