Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In welke apotheek kan ik mijn bloedsuiker laten controleren? Ivm actie betreffende diabetes.

Ik heb een paar keer een radiospotje gehoord over apotheken waar je je bloed kunt laten prikken om te controleren of je diabetes hebt. Nu kan ik er niets over vinden op internet, en ik dacht dat het toch deze week was. Waar vind ik een apotheek waar ik me kan laten controleren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Ziekten
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

In ELKE apotheek. Gewoon even vragen aan de balie, want meestal doen ze het discreet in een ander kamertje. Bij mij is het zo vorig jaar ontdekt tijdens die zelfde actie.

Toegevoegd na 26 minuten:
Tot mijn verbazing zijn er inderdaad wat apotheken die NIET meedoen. Op deze site echter (zie link) kun je door het invoeren van je postcode de dichtsbijzijnde deelenemende apotheek vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ga nou gewoon naar je huisarts. Niet dat ik geen vertrouwen in de apotheek heb maar die meet één aspect en bij afwijkingen moet je alsnog naar je huisarts. Eén enkele bloedsuikerwaarde is maar een momentopname die iets kan zeggen maar je voor hetzelfde geld, al is het gratis, een vals gevoel van veiligheid kan geven.

Of je een gezondheidsprobleem hebt of gewoon wilt weten hoe je gezondheid is; het gaat altijd om het totaalbeeld, waarbij allerlei factoren, zoals leeftijd, gewicht en risicofactoren meegewogen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal zijn dat acties die in de media worden aangekondigd. Ik heb er nooit over gehoord dat ze het tussendoor doen. Maar het zou toch kunnen en je kunt de apotheek bij je in de buurt daarover zo bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing