In welke apotheek kan ik mijn bloedsuiker laten controleren? Ivm actie betreffende diabetes.
Ik heb een paar keer een radiospotje gehoord over apotheken waar je je bloed kunt laten prikken om te controleren of je diabetes hebt. Nu kan ik er niets over vinden op internet, en ik dacht dat het toch deze week was. Waar vind ik een apotheek waar ik me kan laten controleren?
In het lulligste geval heb je een heel hoge bloedsuiker (8 of 9) maar net een punt vlaai op ofzo, of een witte boterham. Dan schrik je wellicht even terwijl er niks aan de hand is. Je krijgt er ook keurig een briefje bij met welke nuchtere en niet nuchtere waardes aanleiding zijn verder te kijken.
Mocht diabetes vermoed worden, dan wordt u geadviseerd om contact op te nemen met de huisarts. In sommige gevallen zal de apotheker een afspraak maken voor een tweede (nuchtere) meting. Toen ik een paar jaar geleden liet prikken, had ik echt veel koek op die dag. Toch een waarde van nog geen 5. Kennelijk kan een gezond lichaam dat allemaal hebben. Ik kan me dus niet voorstellen dat je van een punt vlaai of een witte boterham zo zou pieken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.