Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het verschuldigde bedrag na bijna 2 maand nog niet ontvangen, hoe moet ik hier mee aan ?

Normaal gesproken ontvangen we het verschuldigde bedrag gelijk bij het stallen van een kar/caravan maar door omstandigheden is dat nu een x niet gebeurt .
De man heeft een plekje gehuurd in onze schuur om zijn karretje te mogen stallen. Na 2 week heb ik de man netjes gesmst dat het hem waarschijnlijk ontschoten is en ik hem nog even op de hoogte wou stellen van het verschuldigde bedrag . Hij zou binnenkort komen betalen maar inmiddels zijn we weer 2 week verder en heb ik nog geen betaling ontvangen.
Hoe handel ik netjes , doch dringend dat hij nu eindelijk maar eens moet betalen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Juridisch gezien is er al het nodige gezegd over in gebreke stellingen e.d.

maar gezien de aard van jullie 'samenwerking' zou ik 'm persoonlijk even bellen en aangeven dat het nu tijd is om te betalen. Het is nog geen periode van maanden en volgens mij moet dat in alle redelijkheid kunnen worden opgelost. Als er wat tussendoor gekomen is, dan heb je zometeen je geld en een huurder voor volgend jaar.

Zit het tegen dan heb je uiteindelijk, als het karretje nog in stalling staat 'retentierecht' tot dat betaald is. Dus je mag het karretje in jouw bezit houden tot de verplichting is voldaan.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nieuwe sms/email:

Geachte heer, u heeft bij deze een betalingsachterstand van vier weken. Mits u komende week komt betalen, kunt u uw karretje beschouwen als in beslag genomen tot de nota voldaan is.

Zal je hem redelijk snel zien verschijnen vermoedelijk.

Toegevoegd na 29 seconden:
En natuurlijk even: met vriendelijke groet....

Toegevoegd na 1 minuut:
Of iets van dien aard in je eigen bewoordingen. Maar de stallingsplek mag hij niet houden, en tot de nota voldaan is zou hij van mij zijn karretje niet terug krijgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
ipv mits zou ik tenzij gebruiken krak ;)
sterredag
14 jaar geleden
lol ja, mits zou tenzij moeten zijn. Ik weet alleen niet of dit wel is toegestaan. Hoewel je wel kan eisen dat hij hem niet mee mag nemen totdat de rekening is voldaan, maar of beslag nemen dan de juiste term is???? Misschien wil die man er wel gewoon goedkoop vanaf en zal hij met een dergelijk dreigement echt niet komen, maar denken, zo daar ben ik mooi vanaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou meneer is van de milieu politie en kan het ons aardig moeilijk maken als hij dat zou willen.
sterredag
14 jaar geleden
Als je alles doet zoals je hoort te doen, kan hij je niks maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is waar rien en sterredag, ik heb mits verkeerd gebruikt. oeps. @dutchcheese, het gaat er meer om dat ie zijn karretje kwijt KAN raken als hij niet komt betalen. Ik bedoel, hoe moet de stallinghouder anders zijn geld krijgen? ja via incasso, maar tot de nota betaald is, is dat karretje wel onderpand. En dat zou je hem kunnen laten weten. Dan heb je toch kans dat hij de nota komt betalen of komt uitleggen waarom hij niet betaalt.
Schriftelijk een aanmaning sturen, met de melding dat indien hij niet binnen 2 weken betaald er extra kosten in rekening gebracht kunnen worden. Dit is essentieel voor de eerste stap en dit wil je zo snel mogelijk maken, na een maand vind ik dat wel redelijk om die stap ook te zetten, zeker omdat er mondeling als is toegezegd.

Indien hij dan niet binnen 2 weken betaald kun je hem weer een aanmaning sturen en daar 15 euro administratiekosten bij in rekening brengen of je geeft het gelijk uit handen aan een incassobureau op dat moment.
(Lees meer...)
sterredag
14 jaar geleden
ronron1212
14 jaar geleden
helemaal mee eens +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 helemaal mee eens.
Misschien is de man in kwestie ziek. Zoveel armer wordt je er niet van als je even persoonlijk contact opneemt.
Uiteindelijk heeft hij bij jou een waardevol onderdeel staan, dus is hij altijd in het nadeel.
(Lees meer...)
Ivana
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziek is hij zeker niet want zie hem dagelijks in z'n auto door het dorp scheuren.
Als hij toch bij jullie in het dorp woont dan kan je er ook even langs lopen en het even vragen i.p.v. sms en of bellen.
Is persoonlijker en je krijgt vast eerder antwoord dan te wachten op een reactie via een ander kanaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nadat je 2 keer een betalingsherinnering hebt gestuurd, waarop hij niet reageert binnen een bepaalde redelijke termijn, moet je een aangetekende
'ingebrekestelling'sturen. Als daarop geen reactie komt, dagvaart je hem voor de rechtbank. dat kost gem. €200,-
voor de deurwaarder en daar komen de advocaatkosten nog eens bij.( deze kosten kan je wel gedeeltelijk door hem terugeisen, als hij tenminste geld heeft)
Als hij dan niet komt opdagen voor de rechter en daar ook veroordeeld wordt,moet je het vonnis laten betekenen, (gem. €150,-) Je wordt hier dus niet vrolijk van. Ik zou eerst een aangetekende brief sturen met een laatste verzoek dit bedrag binnen 8 dagen te voldoen en dan erbij zeggen dat bij niet betaling een incassobureau zal worden ingeschakeld met de nodige extra kosten die dit voor hem meebrengt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image